Nekromanti FASA... lever de?

Firefly

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
126
Location
Mora
jag känner mig nästan helt ouppdaterad, jag försökte kolla in FASAs hemsida men den verkar vara helt nedlagd. Så jag undrar om de fortfarande lever.../images/icons/clown.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Om jag minns rätt så existerar fortfarande företaget FASA, men de ägnar sig i princip endast åt att administrera en och annan licens. Shadowrun och BattleTech såldes helt och hållet till WizKids, medan Living Room Games bara har Earthdawn på licens.
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
<blockquote><hr>...ett av världshistoriens sämsta spel :gremsmile: ... Tala om linjärt spel...<hr></blockquote>Kanske det, men den hade en spelvärld som var fullkomligt oslagbar! Ahh... att få spela ukrainsk bergsbarbar som kämpar med näbbar och klor mot den onda, onda, byråkratiska, onda rom/grekland-ripoffen... /images/icons/love.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tja, jag tyckte man hade en hel del valmöjligheter med sina figurer. Dels så behöver man ju inte höja alla Talanger, dels så finns det Skills man kan lära sig för att kunna saker utanför disciplinen, dels så kan man skaffa sig flera discipliner, och slutligen så kan människor använda sin rasförmåga till att lära sig andra saker. Grejen med Earthdawn är att det siktar på samma nisch som AD&D, men gör det bättre och på ett mer logiskt sätt (i alla fall jämfört med gamla upplagor av AD&D). Klasserna har en logisk förklaring i världen (pseudomagiska adepter som följer olika vägar för att kanalisera sin magi), och framför allt så finns det en logisk förklaring till en massa dungeons som skräpar överallt (övergivna Kaers).
 
Top