Nekromanti Faror

Idmur

Veteran
Joined
5 Jan 2001
Messages
24
Re: Belöna Rp efter död är...

...Jag skulle inte ha några problem att offra en RP även om jag inte skulle få något för det...
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: varulv då

Och exakt när räknade man varulvar till odöda.

Aldrig hoppas jag, eftersom det skulle vara fel. Tråden har bytt inriktning från "att spela odöd" till "att spela varulv". Att 'OT'-markering saknas är inte mitt fel eftersom jag hoppade på debatten först efter att den bytt ämne.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Belöna Rp efter död är...

Eftersom det "bara" är rollpersoner så kan man ju offra dem hur man vill. Men eftersom rollpersoner liksom vi riktiga människor troligtvis strävar efter att överleva är det inte säkert att de är beredda att göra det. Naturligtvis kan vara hjältemodig och rädda världen genom att offra sitt liv precis som de gör på film, men om man spelar en högdragen alv är det nog inte så intressant att gå i döden för att rädda en vresig dvärg och ett puckat halvtroll.

Om man offrar en rollperson tycker jag att det är bra om man får någon form av belöning. Kanske vill man inte döda sin RP eftersom den är rolig att spela med, men "tvingas" av rollpersonens karaktär att offra sig för ett högre ändamål. Då är det inte mer än rätt att man får något för sitt hjältemod.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 
Top