Nekromanti Fanzine-makande

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,521
Jag har fått en konstig impuls att göra någonting handgjort. Så jag har skrivit ett kort rollspel och håller på att göra det som ett fysiskt fanzine som jag själv klipper och klistrar ihop för att sedan kopiera upp.

Min plan är att bara göra 60 stycken och sedan bara sälja/dela ut dem/ge bort dem/ha dem som priser i tävlingar/what ever och aldrig göra en digital version tillgänglig.

Jag har hittat en guide av en online kommunist i hur man gör det praktiska fanzinet och är pretto nog att inte skämmas för någon del av det här.

Vad mer bör jag göra? Varje kopia kommer vara numrerad i formatet: Kopia 1 av 60. Jag kommer ha unika bilder i vissa av kopiorna.

Hur gör jag det här mer bra/konstigt/weird?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,553
Location
Umeå
Förhandsbeställningar, där beställaren får bestämma namnet på ett monster eller en NPC i sitt exemplar av fanzinet.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,633
Location
Uppsala
Använd omslaget som minimal SL-skärm. Ha en sida med linjal i kanten. "Drop tables" där du släpper ned tärningar längs ryggens insida eller rakt upp och ned på sidan och använder resultatet. Formulär i häftet. Många häften brukar uppmana att det kladdas och klipps, men det går lite mot en begränsad upplaga kanske.

Gör det till pyssel, rollspelsmodul, äventyr, SL-tips, och allt i ett!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,521
entomophobiac;n335554 said:
Använd omslaget som minimal SL-skärm. Ha en sida med linjal i kanten. "Drop tables" där du släpper ned tärningar längs ryggens insida eller rakt upp och ned på sidan och använder resultatet. Formulär i häftet. Många häften brukar uppmana att det kladdas och klipps, men det går lite mot en begränsad upplaga kanske.

Gör det till pyssel, rollspelsmodul, äventyr, SL-tips, och allt i ett!
Det här är alla riktigt bra idéer :D
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,999
Location
Ett häxkräl
Det du bör göra är att lämna in no 60 till specialsamlingarna på Lunds universitetsbibliotek, så att framtidens forskare/AI:ar får ännu mer källmaterial att arbeta med. Om du inte vill göra det själv kan jag göra det åt dig, jag är ändå där någon gång i månaden och har dessutom en massa (nåja) akademiskt kapital som borde imponera på bibliotekarierna.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,521
Björn Wärmedal;n335553 said:
Förhandsbeställningar, där beställaren får bestämma namnet på ett monster eller en NPC i sitt exemplar av fanzinet.
Ohhhh... Kanske... Måste tänka ut hur det ska distribueras då bara...
 
Top