God45
#PrayersForBahakan
Korpen said:Håller nog inte riktigt med här. Jag föredrar när man kan ser på Orcher lite som romarna såg på t.ex. hunnerna; farliga, brutala och inte de bästa grannar. Men möjliga att förhandla med ibland och kanske även handla med, speciellt från en styrkeposition.God45 said:Varför kan inte orcher vara nobla vildar? Jag tycker det skulle vara ett fräscht koncept.
Jag har sett det gjort en hel del och jag har aldrig sett det göras bra vilket är en stor del av varför jag inte gillar det.
Men det beror också på att jag vill kunna gå och döda orkerna om kungen säger till mig att göra det utan att behöva spela ut Pocahontas. För 90% av gångerna kommer jag vara den feta engelska snubben med flätor och slakta orkerna ändå eftersom jag vill ha guldet. Orker symboliserar varelser det är ok att slakat. Jag kan förhandla med vampyrer, svartalver eller till och med kobolder men orkerna vill jag bara kunna hacka ner.
Det är trist när våld blir den enda möjliga interaktionen med någon fantasyras; möjligtvis med undantag för rena monster som tyranider och vampyrer.
Men sen försöker jag alltid att undvika att blanda in riktig moral i mitt spelande, så jag har just inga problem med att gå och slakta människor på barnhem om kungen ber mig.
Du kan förhandla med de vilda orcherna om du fått dem att respektera dig så du gillar nog den versionen bättre än de onda orcherna