Nekromanti Fantasyklass fokus: Paladin

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,502
Naeh, Paladinen ar ju inte en Judge Dredd, utan just en god och dygdig riddare. Platrustning och vit hast borde vara det enda som ar obligatoriskt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,611
Etepete said:
Naeh, Paladinen ar ju inte en Judge Dredd, utan just en god och dygdig riddare. Platrustning och vit hast borde vara det enda som ar obligatoriskt.
Nah, det kan man göra med en fighter. En paladin bör vara mer än det.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,502
God45 said:
Nah, det kan man göra med en fighter. En paladin bör vara mer än det.
En fighter ar ju bara en simpel knekt.

"Supercop" har bara en serietidning och nagra filmer. Chevalier parfait har en hel litterar genre (tva om man raknar nationalromantiken och Scott). Fragan ar vem som ar "mer"
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,377
Location
Helsingborg
Etepete said:
Naeh, Paladinen ar ju inte en Judge Dredd, utan just en god och dygdig riddare. Platrustning och vit hast borde vara det enda som ar obligatoriskt.
Pffft.
Varken vit häst eller riddare...


...fortfarande bättre än 99.9% av alla andra paladiner (med Judge Dredd som enda undantag).

P.S: Synd bara att omslagen blev sämre och sämre efter det. Första omslaget rockar. Efter det så blir det boobierustningar.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,502
Cybot said:
Varken vit häst eller riddare...
Jag koper att hon antagligen ar en paladin (ej last), hastfarg och adelskap oaktat.

Aterigen supercop =/= paladin. Dredd ar ingen paladin.

P.s. I grund och botten ar skillnaden som foljer: En supersnut ar juridisk - en uttolkare och forlangning av lagen. En paladin ar moralisk, och stravar efter att efterleva dygder.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Cybot said:
Etepete said:
Naeh, Paladinen ar ju inte en Judge Dredd, utan just en god och dygdig riddare. Platrustning och vit hast borde vara det enda som ar obligatoriskt.
Pffft.
Varken vit häst eller riddare...


...fortfarande bättre än 99.9% av alla andra paladiner (med Judge Dredd som enda undantag).

P.S: Synd bara att omslagen blev sämre och sämre efter det. Första omslaget rockar. Efter det så blir det boobierustningar.
Paks är ju ingen paladin än i första boken. (...jag tyckte inte om böckerna för övrigt, men det är en annan sak.)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,018
Location
Ludvika
Jag måste erkänna att det här är märkligt tilltalande. Jag ser framför mig scener från Sherlock där bilden fryser och en massa fakta om personen han pratar med poppar upp.

Det här ska jag fundera ordentligt över känner jag. Det roliga är ju att även om det här presenterar massor av utpressningsmaterial så kan paladinen inte använda det, för det skulle gå emot hennes principer =)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Cybot said:
弾幕 said:
Just detect evil är det första jag plockar bort från paladiner. Detect Evil/Detect Good existerar inte som spells om jag spelleder.
Detect Evil existerar när jag kör den här typen av spel.
Men den är inte så känslig. Det ska liksom vara demoner, artefakter av oerhörd ondska och lidande eller magiker/clerics som har använt ond magi och verkligen göttat ner sig i sådant.

T.ex. En seriemördare hittar man inte med Detect Evil (om han inte råkar vara ond kultist också), men om han har en fetish som han har använt i samband med tortyr/mord så kan detect evil upptäcka den (men inte varför han har den).

Detect Evil är liksom inte en Magisk Ondskeradar utan snarare en typ av clairvoyance.
detect svartkonst med andra ord. Gissar att det är en vanlig tolkning?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,377
Location
Helsingborg
Tomatalven said:
Cybot said:
弾幕 said:
Just detect evil är det första jag plockar bort från paladiner. Detect Evil/Detect Good existerar inte som spells om jag spelleder.
Detect Evil existerar när jag kör den här typen av spel.
Men den är inte så känslig. Det ska liksom vara demoner, artefakter av oerhörd ondska och lidande eller magiker/clerics som har använt ond magi och verkligen göttat ner sig i sådant.

T.ex. En seriemördare hittar man inte med Detect Evil (om han inte råkar vara ond kultist också), men om han har en fetish som han har använt i samband med tortyr/mord så kan detect evil upptäcka den (men inte varför han har den).

Detect Evil är liksom inte en Magisk Ondskeradar utan snarare en typ av clairvoyance.
detect svartkonst med andra ord. Gissar att det är en vanlig tolkning?
Njae. Ta t.ex. seriemördarens fetish. Det behöver inte vara en magisk fetish, bara ett föremål som han har flera gånger använt när han utfört extremt onda handlingar. Onda handlingar och lidande blöder över på föremål och skapar imprints, men de tar inte och skadar någons själ på det sättet som mörk magi gör.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Men om det har blivit skada av mörk magi på någons själ kan man se det? Jag fattar nog typ. Cool tolkning, jag undrar hur Gygax körde.
 
Top