Nekromanti Fantasy! Startregler som PDF!

Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Mycket bra! Kändes lättmoddat, jag fick genast lust att modda om det något för att passa min spelgrupp. Precis lagom nivå för startregler.
Arntsen said:
Det är lite det som är grejen med Fantasy! :) Löjligt lätt att modda material från andra spel till det med, du höftar :p
Arfert said:
Till och med val av tärningar går att modda.. slå bara 2 T6, eller slå en D20!
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Har letat efter ett bra och enkelt system att ha som bas för mina äventyr och nu tror jag att jag hittat det. Plöjde igenom snabbstartsreglerna och sedan beställde jag de "riktiga reglerna" från sf-bokhandeln. Hittade dock en liten konstighet jag skulle vilja påpeka. Avsnittet "Läkning av skador" är lite förvirrande. Först står det hur lång tid det tar att läka 1KP under olika förutsättningar och sedan samma sak igen fast för 2KP?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tryckfelsnisse antagligen, kör på det du tycker bäst för din kampanj. Jag kör med den snabbare varianten. Den långsammare var en äldre variant.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Nu har mitt "riktiga" fantasy landat i min brevlåda och efter att ha bläddrat igenom det finner jag att det är vissa skillnader mellan reglerna i boken och reglerna i pdf:en. Bland annat är utbudet av förmågor inte riktigt det samma. Ska reglerna i pdf:en tolkas som de senaste reglerna och som de sannolikt kommer att vara i nästa version eller bara som regler anpassade för en snabbvariant där man exempelvis inte har regler för att förbättra sig?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vilket upplage-nummer står det högst upp på omslaget? Snabbreglerna är lätt annorlunda från de tryckta reglerna, och de har även förändrats minimalt mellan upplagorna. Senaste siffran är 2.02 har jag för mig.

Nästa version kommer ha en del förändringar, men vilka är inte klart ännu.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Nekromantar denna tråd lite och frågar vad som är skillnaderna mer specifikt mellan snabbreglerna och den "riktiga" versionen?
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Ape of Wrath;n105960 said:
Nekromantar denna tråd lite och frågar vad som är skillnaderna mer specifikt mellan snabbreglerna och den "riktiga" versionen?
Ja, det finns vissa skillnader. Framför allt är färdighetsuppsättningen inte den samma. Jag tror att det till viss del beror på att pdf-reglerna är en nyare version av Fantasy! än den som finns ute samt att viss färdighetsbeskrivningar är kopplade till regler som inte finns i snabbreglerna.
 
Top