Nekromanti Fantasy som tar slut

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Kan det möjligtvis vara den här boken:




I så fall klarar den inte krav ett eftersom den är den hittils sista delen i en serie(första boken heter Demonjägaren eller Demon Wolf som är orginal titeln). Visserligen fristående men ändå.
 

Nid

Veteran
Joined
27 Aug 2002
Messages
116
Location
Landet
Jag tycker att tragiken i Covenant-krönikorna har sin mörka charm. Det är inte lätt att bli spetälsk, vakna upp i en annan värld och tro sig blivit vansinnig. De goda krafterna kämpar och dör och det Vita Guldet rasar i kapp med Covenants eget raseri - befriande och berörande. Det enda jag minns som frustrerande var att Covenant hade så svårt att kontrollera sin magi. Ungefär den där jobbiga känslan från "Titta han flyger" om nu nån minns det tv-programmet från 80-talet med killen som får superkrafter men aldrig lär sig behärska dom.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Covenants historia är ganska ovanlig i Europeisk literatur....men så ÄCKLIGT mycket manga som handlar om liknande karaktärer.

Anime Physics: Law of Juvenile Omnipotence
(from Erin Alia)
Always send a boy to do a man's job. He'll get it done in half the time and twice the angst.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jo, jag säger inte att de är dåliga eller så... bara varnar för de folk som inte tål att överdosera på ångest.
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Vilka båda är väldigt bra (enligt mej då /images/icons/smile.gif) Även Pers senaste 'Blodmåne' passar definitivt in, även om jag tyckte den var lite kort och föredrar 'Efter Lägereldarna'.
 

Olof_J

Veteran
Joined
2 Sep 2002
Messages
6
Location
Karlskrona, Blekinge
Re: Teori om mumintrollen

(Angående Anubisportarna)
Håller med här också, även om jag skulle klassa den som science fiction, snarare än fantasy.

Öh...ja, fungerande magi och varulvar är ju vanliga i science fiction, eller hur?

Skulle snarare kalla den Science fantasy, med betoning på Fantasy...
 
Top