Nekromanti Fantasy! OSG på Söndag 7/6 över skype

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Om man tycker att det känns underligt att båda sidorna rullar samtidigt a la Tunnels & Trolls så kan man ju skita i det och köra "som vanligt".

Bågskyttar ÄR bra, om de kan stå och peppra fienden i lugn och ro. Det ska de vara om de tillåts göra så. Underligt vore det annars. I andra spel är de ofta för dåliga.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Det är nog bara mest jag som är ovan med att rulla så, tror jag kommer vänja mig :gremsmile:

Angående bågskyttar så har du rätt, var nog mest jag som bara lät dem stå och peppra, får hitta på lite annorlunda typer av strider nästa gång :gremtongue:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Ska vi bestämma oss för tisdagen? När vill ni börja? 18? 19? Tidigare?

Jag kan typ från kl 16 tidigast.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Står de och pepprar så är det ju alltid läge att några fiender smyger och anfaller bakifrån. Bara ett tips. :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Anchorman said:
Ska vi bestämma oss för tisdagen? När vill ni börja? 18? 19? Tidigare?

Jag kan typ från kl 16 tidigast.
Kl.16 låter jättebra :gremsmile:
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Anchorman said:
Ska vi bestämma oss för tisdagen? När vill ni börja? 18? 19? Tidigare?

Jag kan typ från kl 16 tidigast.
Kan tyvärr inte vara med på fantasy nästa gång. Är bortrest till den 27e. Hoppar på senare igen om det är ok med alla.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Pratade med Yjoben (som har dåligt internet just nu annars hade han skrivit detta själv)
Han jobbar till klockan 19 på Tisdag.

Mitt förslag är att vi börjar klockan 18.00, annars kanske det blir att vi slutar spela klockan 20.00 och då är det inte mycket mening för Yjoben.

Så vad sägs om 18.00-22.00?

Ond bråd död, du får hoppa på gången efter helt enkelt.

Och om Recca ska vara med så behövs det en karaktär där :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Anchorman said:
Pratade med Yjoben (som har dåligt internet just nu annars hade han skrivit detta själv)
Han jobbar till klockan 19 på Tisdag.

Mitt förslag är att vi börjar klockan 18.00, annars kanske det blir att vi slutar spela klockan 20.00 och då är det inte mycket mening för Yjoben.

Så vad sägs om 18.00-22.00?

Ond bråd död, du får hoppa på gången efter helt enkelt.

Och om Recca ska vara med så behövs det en karaktär där :gremsmile:
Börja 18.00 fungerar :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag behöver göra en karaktär alltså. Vad behövs för karaktär o vad får man göra för något? Är alla människor eller kan man va andra saker?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Recca said:
Jag behöver göra en karaktär alltså. Vad behövs för karaktär o vad får man göra för något? Är alla människor eller kan man va andra saker?
Vi förlorade vår diplomat/person med IQ över rumstemperatur så det kan vara bra att ha :gremsmile:

Jag vet att det inte finns dvärgar men att det finns alver men annars får du fråga Anchorman.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Recca said:
Jag behöver göra en karaktär alltså. Vad behövs för karaktär o vad får man göra för något? Är alla människor eller kan man va andra saker?
Världen består av så gott som bara människor med ett fåtal alver. Några dvärgar har inte kommit till ön. Dock är det ju inget som hindrar dig att vara första dvärgen på ön :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
yjoben said:
Skyndar mig hem från jobbet så fort jag bara kan ikväll! Cykeln kanske går sönder av bara farten :gremsmile:
Det kommer bli grymt kul ikväll :gremlaugh:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
yjoben said:
Skyndar mig hem från jobbet så fort jag bara kan ikväll! Cykeln kanske går sönder av bara farten :gremsmile:
Låter bra :gremsmile: du missar nog inte alltför mycket
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Golo Yxfälle

Fysik 6
Motorik 1
Intelligens 2
Närvaro 3

Förmågor:
Yxkämpe 1
Stridsvana 1
Sköldkompis 1
Slår hårt 1

Dvärgisk ringbrynja 3t
Spikklubba 3t
Stor rundsköld med symbol för klanen Gruvkäbble (två korsade picks).

Svaghet: Rikedom

Bakgrundshistoria: Klanerna Gruvkäbble och Yxfälle hade länge en blodsfejd mellan sig. Golos far var en av de som föll för Gruvkäbbles vidriga ränker och Golo själv blev en av fejdens främsta förespråkare (med våld alltså). När ledarna för de båda klanerna fått nog av stridigheterna och började försöka sy ihop en ömsesidig fred vägrade Golo. Istället begav han sig in i fiendens territorium och stal Gruvkäbbles heliga sköld, som likt Yxfälles stora yxa symboliserade respektive klans anor. Golo exkommunicerades och bannlystes för sitt tilltag då freden mellan klanerna ansågs mer värdefull för fortbeståndet. "Good riddance" tänkte dvärgen och lämnade bistert sitt hem för att söka skatter och lycka på annat håll.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Tack för senast! Kul speltillfälle :gremsmile: Verkligen annorlunda ifrån första passet. Vilket föredrog ni?

Tänkte vi kanske skulle diskutera nästa speltillfälle.

Veckan som kommer nu blir svår för mig, helgen kan jag inte alls, onsdag är det Mage och sen har jag en kompis uppe som jag bör umgås med.
Vekckan efter det kan jag Måndag-Torsdag, sen åker jag till västkusten i minst en vecka.

Så 29:e Juli till 1:a Augusti, kan vi någon av dem dagarna?

Detta måste synkas med Mage, som jag tror avslutas nån gång då(eller God45?)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Det var grymt kul att spela sist :gremlaugh:

Jag gillade spelpasset och jag gillade mitt positionerande för att bli kapten över vakten och att manipulera Ungvind och grejer... Men jag ser inte fram till gruvdrivandet alls. Så kan det läggas i bakgrunden eller något så skulle jag bli glad. Ärligt talat om du vill ta gruvan ifrån oss innan vi börjar bygga den och så skulle jag vara rätt nöjd med det med.

Oh, och varning till dig som GM. Jag kommer göra allt för att se till att vi inte hittar den där skatten eftersom det skulle avslöja allt mitt konspirerande med piraterna om vi stötte på dem. Så om du planerar en massa saker där så vill jag inte att du lägger ner en massa arbete om jag lyckas se till att vi inte kommer nära det.

Jag kan spela den 29e, 30e och 31e om vi börjar vid 18.00 eller senare :gremsmile:

Jag vet inte om Mage avslutas nästa session (på onsdag) eller inte. Men planera ditt spel först så ser vi om jag måste konstla med mage :gremwink:
 
Top