Nekromanti Fantasy! OSG på Söndag 7/6 över skype

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
Titeln säger väl egentligen det mesta.
Fantasy! På Söndag helt enkelt, vi kör över Skype alla rullar tärningar själva. Tycker vi det är jätteroligt så kan vi köra flera gånger men detta är inget som kommer bli varje vecka.
Det enda man alltså anmäler sig till är att spela nu på Söndag.

Jag vill ha max 4 spelare, jag har redan en så alltså max tre till.

Tänkte starta kl 16.00 och sen köra tills vi tröttnar, dock absolut senast 22.00 men sannolikt lär vi sluta tidigare.

Skriv om ni är intresserade, jag kan hjälpa till med karaktärer, kan ni systemet dock så går det bra att göra en själv.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Jag är gärna med om det finns en plats kvar :gremsmile:

Ska man posta sin karaktär här eller ska man skicka den till dig?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
Ja eftersom du är först så finns det platser kvar :gremtongue:

Om det inte är något du vill hålla hemligt så kan du posta den här. Ni får gärna skriva en kortare bakgrundshistoria om ni vill, men inget måste.

Väldigt Lite info: Ni kommer spela i en grupp, ni har blivit anställda för att övervaka uppbyggnaden av en stad i en nyligen upptäckt ögrupp. Ni kommer övervaka mot tjuvar och banditer, samt även ta hand om sånt som behövs göras utanför staden.
Resten av infon får ni när vi börjar :gremtongue:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
God45 du tycks ju ha spelat det här förr, jag har baa läst reglerna :gremtongue:

Enligt mig känns rustningar owerpowered, det faktum att de båda absorerar och ger extra tärningar.
Vad sägs om den här husregeln?
Alla rustningar absorberar enbart, om man däremot kör utan rustning så får man en extra försvarstärning(med tanken att man rör sig snabbare)
Sen tänker jag även att jag sänker sköld så den bara ger en extra tärning.


Vad tycks?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Anchorman said:
God45 du tycks ju ha spelat det här förr, jag har baa läst reglerna :gremtongue:

Enligt mig känns rustningar owerpowered, det faktum att de båda absorerar och ger extra tärningar.
Vad sägs om den här husregeln?
Alla rustningar absorberar enbart, om man däremot kör utan rustning så får man en extra försvarstärning(med tanken att man rör sig snabbare)
Sen tänker jag även att jag sänker sköld så den bara ger en extra tärning.


Vad tycks?
Jag är knappast en expert på systemet och har bara kört ett par gånger :gremsmile: Det skulle för det mesta göra spelet mer dödligt men det har jag inget emot.

Men jag tror inte det här kommer dyka upp under det här scenariot. Om vi är på en ögrupp antar jag att vi kommer vara nära vatten och kanske till och med på båtar och grejer? Då skulle en metall rustning vara självmord :gremtongue:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Åh, Anchorman! Jag skulle ha viljat vara med fast på söndag kommer jag vara i Grekland :gremfrown: skulle hellre varit hemma i pratat med ett par goa rollspelare :gremsmile:.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
God45 said:
Anchorman said:
God45 du tycks ju ha spelat det här förr, jag har baa läst reglerna :gremtongue:

Enligt mig känns rustningar owerpowered, det faktum att de båda absorerar och ger extra tärningar.
Vad sägs om den här husregeln?
Alla rustningar absorberar enbart, om man däremot kör utan rustning så får man en extra försvarstärning(med tanken att man rör sig snabbare)
Sen tänker jag även att jag sänker sköld så den bara ger en extra tärning.


Vad tycks?
Jag är knappast en expert på systemet och har bara kört ett par gånger :gremsmile: Det skulle för det mesta göra spelet mer dödligt men det har jag inget emot.

Men jag tror inte det här kommer dyka upp under det här scenariot. Om vi är på en ögrupp antar jag att vi kommer vara nära vatten och kanske till och med på båtar och grejer? Då skulle en metall rustning vara självmord :gremtongue:
Hmm... Kanske blir för dödligt ändå. Tycker fortfarande vi sänker skölden till +1, annars får man med sköld och läderrustning +4T på alla försvarsslag.

Men vi behåller tärningar för rustning, det kommer ge er en edge då de flesta ni möter antagligen inte kommer ha rustning.

Så +1T för sköld och sen behålller vi reglerna för rustning. Nu ska jag sluta husregla system jag inte ens har spelat :gremtongue:


Till Max: Ha det gött i Grekland, rollspel är kul, men hade jag valt mellan det och solsemester, så hade jag nog valt semestern :gremtongue:
Men vi kanske kör nån mer gång :gremsmile:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Anchorman said:
Till Max: Ha det gött i Grekland, rollspel är kul, men hade jag valt mellan det och solsemester, så hade jag nog valt semestern :gremtongue:
Men vi kanske kör nån mer gång :gremsmile:
Om ni kör någon mer gång så är jag lätt på ^^
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Herr Johann Kampf

Johann använde sin fars välvilja och rikedom till att studera till diktare på universitet. Han var aldrig varit särskilt skicklig på sina studier utan deltog mer i studentlivet och i olika politiska organisationer, en ny varje månad åtminstone. Han råkade döda en annan student i en duell över en flicka och var tvungen att fly och byta namn. Efter att ha varit ute på vägarna i tre år under falskt namn upptäckte han att familjen till studenten han dödade hade sopat hela saken under mattan för att inte vanära familjen med att deras förstfödde dog i en olaglig duell. Johann hade alltså aldrig varit efterlys och han hade flytt helt i onödan. Men vid det laget var Johann betydlit mer nöjd med sitt liv av logosoldats jobb, småbrott och politisk aktivism. Så medan han började använda sitt vanliga namn igen så fortsatte han med äventyrandet. Han har nu tagit ett jobb som vakt på en ögrupp eftersom han alltid gillat båtar och att hänga på stranden.

Johann är något över medellängden, han har lockigt blont hår som hänger ner i ansiktet irriterande när han svettas men som han ändå vägrar klippa och grumligt gröngråa ögon. Han känns ofta igen på ärret han fick i den där duellen och som skar upp hans kind från vänster mungipa ända baks till örat. Ärret har läkt ihop men det är inte precis vackert.

Stats:

Fysik:4

Motorik: 2

Intelligens:2

Närvaro:2


Kroppspoäng: 9

Tillfälliga kroppspoäng: 5

Mana: 2


Förmågor: Gott rykte, Överraskningsattack, Stridsvana, Smyga, Hota


Vapen:

Kniv +1 (+2)

Svärd +3

Nät


Rustning:

Läder rustning: +1

Sköld: +1


Utrustning:

Lång stav.

60 meter rep.

Bojor.

Eld stål.

Krita.

Mat

Facklor

Klädombyten

Vatten flaskor.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Tackar :gremsmile: Ska bli kul att se vad de andra kommer spela :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
Zimith gör du också karaktär själv?
Jag ska hjälpa min kompis att bygga sin karaktär på fredag kl 17, så om du inte kan bygga en själv så kan du hoppa på då.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,820
Läste dem här frågorna i God45s tråd för några veckor sen och tänkte att de kunde passa bra här. Ni är alltså anställda för att övervaka uppbygnaden av Hungaar, Dantoon är den enda andra stora staden i ögruppen.

1.What is the religion?
I Dantoonia som hela ögruppen heter så är alla religioner tillåtna så länge det inte innebär att andra utsätts för risk.
I Dantoon finns det en kyrka för ”Heldoism” en religion som dyrkar havsgudarna, framförallt havsguden Heldo. Det finns dem som vill bygga upp en liknande kyrka i Hungaar men dem har svårt att få finasiering.

2.Where can we go to buy standard equipment?
Nere i marknaden i Hungaar finns standardutrustning, såsom proviant, vildmarksutrustning osv. Då och då finns det vapen här men det är ingen garanti. Det finns en smed vid namn Gunnar som kan smida en hel del, dock har han monopol och använder det ibland till att trissa upp priser.
Det går också att beställa ifrån Dantoon, med en av karavanerna som går fram och tillbaka.

3.Where can we go to get platemail custom fitted for this monster I just befriended?
Gunnar, men det lär kosta dig.

4.Who is the mightiest wizard in the land?
Förmodligen är det Elohist, högalven som nu utforskar Österön.

5.Who is the greatest warrior in the land?
Det ryktas att hövdingen för vargmansstammen på Söderön är brutal med sitt tvåhandsvärd.

6.Who is the richest person in the land?
Ungvind, slavhandlaren i Dantoon. Hon var en av de första som kom hit och tog direct exklusiva kontrakt med att leverera slavar till Dantoon. Nu när Hungaar byggs upp så levererar hon slavar dit också. Hon har flera anställda som hela tiden är ute och fångar in infödingar som blir till slavar.

7.Where can we go to get some magical healing?
Elohist är nog den enda kända som kan, magiker finns det ont om I detta landet. Dock gör han sällan något för någon som inte är Högalv, såvida inte ni gör något för honom.

8.Where can we go to get cures for the following conditions: poison, disease, curse?
Det finns en en sjukstuga I Hungaar och en I Dantoon, vanliga sjukdomar och förgiftningar går att bota här.

9.Is there a magic guild that I can join in order to get more spells?
Nej, magiker är det ont om, de enda två som känns till är Elohist och Artemor. Artemor håller till sig några kilometer söder om Dantoon, han är den man ska gå till om man vill ha information som vanliga människor inte har.

10.Where can I find an alchemist, sage or other expert NPC?
Artemor kan tydligen röra ihop det mesta om han har de rätta ingridienserna. Dock tar han betalt, och kanske inte på det sätt man är van vid.

11.Where can I hire mercenaries?
Både Hungaar och Dantoon får ständigt in båtar med lycksökare, så nere I hamnen eller möjligen I något av värdshusen går det att hitta folk.

12.Is there any place on the map where swords are illegal, magic is outlawed or any other notable assles from Johnny Law?
Nej, däremot är vargmänstammen känd för att inte vilja ha någon utböling hos sig. De kan bli våldsamma, speciellt om man kommer beväpnad.

13.Which way to the nearest tavern?
Hungaar har bara ett värdshus än så länge, det ligger nere vid hamnen och brukar de flesta kvällar vara överfullt med folk. Vita hästen heter det.
I Dantoon finns finns två värdshus, Gyllene skölden som har ett gott rykte där flera stadsvakter bruka sitta och dricka på kvällarna. Halta Svens värdshus har ett något sämre rykte och här kan man hitta alla sorters pratask.
På Västerön ryktas det om att ett nytt värdshus byggs, kanske början till en ny by. Detta är däremot inget som är godkänt, och många misstänker att det här bara kommer bli ett tillhåll för pirater.

14.What monsters are terrorizing the countryside sufficiently that if I kill them I will become famous?
Infödingar, ljusblå till huden med knotiga horn på huvudet. De har aldrig gillat alla nykomligar som kom hit för femton år sedan och gör sitt bästa för att driva tillbaks dem.
Infödingarna är primitiva och har sällan avancerade vapen, de är itne heller vidare skickliga på att använda dem. Ofast ser man dem med en kniv, spjut eller kanske en kortare båge.
Flera hävdar att de har sett stora råttor som går på två ben, detta är dock inget som är helt bekräftat.

15.Are there any wars brewing I could go fight?
Förutom det ständiga kriget mot infödingar så nej.

16.How about gladiatorial arenas complete with hard-won glory and fabulous cash prizes?
I Hungaar brukar man flera gånger lösa problem genom att slåss I “Ringen”, en plats ett par kilometer utanför Hungaar, alla matcher är dock utan vapen och det brukar vara gott om publik som hejar på sin kämpe. Det händer säkert att folk går dit och gör upp utan publik.

17.Are there any secret societies with sinister agendas I could join and/or fight
Tindra, Ungvinds tvillingsyster kämpar för att stoppa slaveriet och låta infödingarna leva sida vi sida med människorna. Flera stödjer hennes sak och även om hon aldrig har blivit dömd för något så finns det de vid hennes sida som har åkt dit för att ha fritagit slavar. Oftast har straffet då blivit hängning.
Tindra håller till i Dantoon, men har antagligen kompanjoner även i Hungaar.

18.What is there to eat around here?
Vildsvin finns det gott om I vildmarken, även hare och diverse fåglar. Sen självklart en hel del fisk. En del underliga frukter har upptäckts, såsom den otroligt söta Hjärtfrukten som har blivit en delikatess, de rika betalar bra för att äta denna frukt som är röd och nästan hjärtformad.

19.Any legendary lost treasures I could be looking for?
Inte vad någon vet, det finns en del pirater som rånar båtar, kanske gömmer det sina skatter någonstans.

20.Where is the nearest dragon or other giant monster?
Inga jättemonster har skymtas, däremot har en fyr som nyligen byggts blivit totalt krossad, då infödingarna inte har några stora katapulter eller slungor så är det manga som tror att det varit något stort monster. Samma sak hände även vid ett fort bara för några år sedan, hela fortet helt söndersmulat.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Nice, nu fick man verkligen känslan för världen :gremsmile: Nu måste man lista ut vad ens karaktär tycker om slaveriet också...

Och jag älskar råttmän så alla hints om sådana är dubbel plus bra :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Föresten, vad tycker Heldo om slaveriet? Det är ju alltid bra att ha gudomlig auktoritet på sin sida :gremwink:
 
Top