Nekromanti Fantasy! - Första intryck

boblix

Veteran
Joined
24 Nov 2009
Messages
13
Jag har följt detta forum ett tag "i smyg". Jag köpte Fantasy! i förra veckan och vill bara säga att jag, som gammal rollspelsräv, blev mycket imponerad! Tack Arfert, du har gjort ett jäkligt fint jobb och du har gett mig inspiration, en rejäl nostalgi-kick och en riktig "myskänsla" när jag håller i Fantasy!. Tack!

Nu gäller det bara för mig att hitta några att spela med, då mitt gamla gäng är utspritt över landet och har svårt att hitta tid för sånt här nu för tiden. :gremfrown:
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Våran spelgrupp blev väldigt kära i det. Särskilt det simpla karaktärsskapandet. Vi har redan satt oss ner för att bygga en Hyboriansk(<--hitte på ord ?)värld.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
Våran spelgrupp blev väldigt kära i det. Särskilt det simpla karaktärsskapandet. Vi har redan satt oss ner för att bygga en Hyboriansk(<--hitte på ord ?)värld.
Ni bygger världen gemensamt?

... Det kanske vore något. Kanske ska jag göra just det med den här orientaliska idén jag har - lägga fram en grund som vi alla kan bygga på gemensamt. Det vore lite coolt. =)
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Japp vi bygger den gemensamt. Då har folk i större allmänhet koll på hur världen fungerar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
Japp vi bygger den gemensamt. Då har folk i större allmänhet koll på hur världen fungerar.
Det är inte så dumt. Iof ser jag en glädje i att presentera världens grunder till största delen ensam när jag lirar klassiskt, så får spelarna fylla i sen via spel efter det, men still - ingen dum idé. =)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Eksem said:
På det hela taget ett utmärkt spel. Kommer med kommentarer om den medföljande kampanjvärlden och kanske även äventyret senare (vill inte läsa ännu utifall att någon vill spelleda äventyret).
Har du nu några kommentarer om de delarna?
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Väntar på mitt egna första intryck av Fantasy tack vare att jag väntar på min beställning ifrån SFbok men jag vet iaf redan nu att jag kommer att gilla vad jag läser
 

dawnrazor

Veteran
Joined
15 Jul 2011
Messages
197
Location
Staffanstorp
Köpte och sträckläste boken igår (till hustruns förtret).. Måste säga att detta är det bästa i rpg-väg jag läst på svenska. Jag kommer att använda reglerna som bas för en Xoth-kampanj (The Spider-Gods Bride). Det är ju S&S, så Fantasy! borde räcka långt!
 
Top