Nekromanti fantasy bilder

Kneiben

Veteran
Joined
18 Oct 2002
Messages
26
Location
Hedemora/Dalaran
vet inte i vilket forum man ska skriva det här så jag hoppas ingen blir arg :gremwink:.

Jag undrar vart man kan hitta lite fantasybilder som man kan använda till eon?
Försöker hitta en riddare med med axellångt hår.
har kollat lite på elfwood men inte hittat någon bild som passar riktigt.
finns det någon annan sida eller forum där man kanske kan prata med folk som kan göra bilder? själv så kan jag knappt rita överhuvudtaget.. hehe


tackar för svar
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Re: fantasy bilder (länk)

Här finns mängder med gallerier med bilder avsedda just för att spelare ska kunna använda dem till att representera sina figurer. De är visserligen till D&D men torde gå lika bra även till Eon.

/Anders
 

Karlsson83

Veteran
Joined
15 Jan 2007
Messages
2
Re: fantasy bilder (länk)

när ni ändå är inne på fantasy så undrar jag vart det finns bilder på world of warcraft? är ute efter arthas frostmourne :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: fantasy bilder (länk)

Tack för länken Organ !
Tror att jag kome at använda nån av dvrägbilderna faktiskt. DÅ jag är genomusel på att rita !!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag har flera gånger stått inför samma problem, vi ska inte prata om mina kunskaper när det gäller ritning men problemet med nästan alla sidor med bilder inehåller nästan uteslutande bilder som jag kallar "high fantasy bilder". Av dem passar inte alla jättebra in i Eon, men självklart beror det ju på hur pass low eller high man kör. En nackdel med många fantasy art sidor på internet (av egen erfarenhet) är att större delen av bilder föreställer tjejer vilket är ett problem om man spelar en kille :gremgrin:.
Annars kan jag bara tipsa om att leta på så många sidor du pallar samt att försöka använda t ex: google eller någon annan söksida.
 
Top