Nekromanti [Fantasy!] Alternativt rollformulär!

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Äntligen kan du skapa din rollperson till Fantasy! på ett rollformulär vars banbrytande formgivning bryter mot allt som är heligt. I enlighet med de gamla mästarnas snikenhet och tradition går detta rollformulär inte att kopiera på svart-vita kopiatorer. Detta aber kan vi tacka den dåraktiga användningen av en förbjuden färg- och formkombination för. Om du räds nya djärva grepp som kan ge dig oceaner av nya spelupplevelser rekommendera vi att du slutar att läsa på momangen och glömmer bort vad du här har lärt och sett. En ny era inleds idag där du kan skapa din rollperson på ett rollformulär som aldrig borde ha skapats.


TRYCK HÄR FÖR ATT LADDA NER ROLLFORMULÄRET!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Snyggt! ... Jävlar så nostalgisk man blir. Bra jobbat! :gremsmile:

/solvebring som dock räds »nya djärva grepp» – inte minst för att de strider mot allt vad ekonomisk utskrift heter och gör sig dåligt på en vanlig laserskrivare utan färgutskrift. :gremtongue:
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Arfert said:
Det skulle jag vilja ha på sagagames.com också!
Take it my friend.

solvebring said:
Snyggt! ... Jävlar så nostalgisk man blir.
Nostalgi var det jag siktade på!

solvebring said:
solvebring som dock räds »nya djärva grepp» – inte minst för att de strider mot allt vad ekonomisk utskrift heter och gör sig dåligt på en vanlig laserskrivare utan färgutskrift.
It´s a brave new world. Ta klivet in i 2000-talet.

Arfert said:
Vore kul om det fanns i en version som funkar på svartvita skrivare också.
Det motverkar ju denna galenskap om fattiglappar kan skriva ut det på svartvita skrivare. Muhaahahahaaa. :gremgrin:

Arfert said:
Man kanske skulle göra fler nostalgiformulär.
Uschiamej! Detta är ju perfektion.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
1: Asläckert!

2: Det skulle behövas ett par rader för egenpåhittade förmågor också.

3: En sak som jag har upptäckt är att när man börjar bära på en mindre arsenal så är det en hipp tripp att lista upp olika kombos. Så jag skulle vilja ha en uppställning av saker som kan ge försvarstärningar, stridstärningar respektive anfallstärningar, snarare än en ruta "Stridstärningar". (Eller en väldigt mycket större ruta för Stridstärningar.)

Typ:

Försvarstärningar:
Rustning: 2T
Förmågor: 2T
Sköld: 3T

Om inte annat så för att kunna motivera för spelledaren varifrån ens sjuttifemton tärningar kommer.

4: Asläckert!
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Men eftersom ens stridstärningar varierar med vilket av sina vapen man använder borde det inte stå flera rutor för stridstärningar? Snyggt annars, även om jag inte har någon nostalgi till DoD!
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Så schysst! Helt perfekt för min nästa omgång av Fantasy! med fredagsgruppen.

Det är verkligen en seriös nostalgitripp för mig med de här bladen - ska bara skriva ut på det lite tjockare papper som karaktärsbladen i svarta lådan.

Bra jobbat! Tusen tack!
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Måste också få tillägga hur fantastiskt coolt det karaktärsbladet är! Kommer passa perfekt att skriva ut på 160g blad i färgskrivaren. Nu väntar jag bara på att Arfert ska komma fram med ett alternativt sätt att spela Fantasy! med T20 :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Clercon said:
Måste också få tillägga hur fantastiskt coolt det karaktärsbladet är! Kommer passa perfekt att skriva ut på 160g blad i färgskrivaren. Nu väntar jag bara på att Arfert ska komma fram med ett alternativt sätt att spela Fantasy! med T20 :gremsmile:
Jag kan klistra in en Fatnasy!-logga på ett rollformulär till Saga om du vill...? :gremwink:
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Ett stort tack för alla "hyllningar" jag fått här och på andra ställen på webben.

Jag testade idag att skriva ut detta A5-rollformulär på mitten av en A4 och det blev väldigt bra då det gav extra plats åt det som inte fick plats och för annat kladd/anteckningar.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Demonprinsessan said:
Clercon said:
Måste också få tillägga hur fantastiskt coolt det karaktärsbladet är! Kommer passa perfekt att skriva ut på 160g blad i färgskrivaren. Nu väntar jag bara på att Arfert ska komma fram med ett alternativt sätt att spela Fantasy! med T20 :gremsmile:
Jag kan klistra in en Fatnasy!-logga på ett rollformulär till Saga om du vill...? :gremwink:
Ja för fan!
 
Top