Fantasy all-star-team

Krigare: Madmartigan från Willow
Magiker: Merlin, spelad av Sam Neill i miniserien
Tjuv: Gollum
Präst: Rokkon från Phantom Quest Corp. (det är visserligen nutida fantasy, men tycker ändå han passar)

Krigare: Arn de Gothia
Magiker: Harry Potter
Tjuv: Hanse Shadowspawn
Präst: Formosus (vandöd skepnad, så då blir det fantasy)

Fett gäng!

Hmmm från ett modernt 2020-perspektiv så blir

Krigare: Pete Hegseth. Dock osäker på hur han skulle presetera på slagfältet men enligt honom själv är han ju en riktig krigare och tempelriddare
Tjuv: Donald Trump. Fiffla med skatten och komma undan med det år efter år.
Präst: Paula White: Senior advisor inom vita husets trosfrågor.
Magiker: Mike Johnson - Talmannen i kongressen som trollar bort diverse kritiska kommentarer

Min uppfattning är dock att det nog blir mycket snabba puckar och impulsiva beslut inom denna grupp och när det väl går åt pipan (vilket det kommer göra) så kommer det att skyllas på motståndarna och sedan på varandra.

Det känns inte som denna grupp kommer klara lost mines of phlandelver..... eller drakkejsarens hemlighet...

Krigare: Pete Hegseth. Dock osäker på hur han skulle presetera på slagfältet men enligt honom själv är han ju en riktig krigare och tempelriddare
Tjuv: Donald Trump. Fiffla med skatten och komma undan med det år efter år.
Präst: Paula White: Senior advisor inom vita husets trosfrågor.
Magiker: Mike Johnson - Talmannen i kongressen som trollar bort diverse kritiska kommentarer
Föga förvånande bröt Team Maga mot typ precis alla regler:
Du måste ha en av varje klass. Inget fuskande med två krigare eller två magiker.
Alla fyra personerna måste komma från olika källor [från fantasylitteratur, filmer och serier], så om Gandalf är din magiker får du inte välja Aragorn som krigare.

Ett historisk val
Krigare: Gustav II Adolf. En krigarkung av rang som såg till att Sverige blev en stormakt
Tjuv: Antingen Gustav Vasa som konfisikerade kyrkans egendom och silver och smälte ned kyrkklockorna för att betala av sveriges skatteskuld. Alternativ Karl X som genomförde "REDUKTIONEN" där Adeln tvingades lämna tillbaka mycket gods, mark och annat.
Magiker: Joe Labero som trollbundit oss 70-talister
Präst: Munken Ansgar som tog kristendomen till Sverige och överlevde vikingarna.

Detta känns som en riktig stark grupp men det skulle nog bli en del slitningar inom gruppen

Föga förvånande bröt Team Maga mot typ precis alla regler:
Du måste ha en av varje klass. Inget fuskande med två krigare eller två magiker.
Alla fyra personerna måste komma från olika källor [från fantasylitteratur, filmer och serier], så om Gandalf är din magiker får du inte välja Aragorn som krigare.
Ops ops ops. My fault. Det stämmer.... jag bröt mot reglerna och två gånger också. Ursäkta mig. Hmm jag återkommer med fantasy

Som Krigare vill jag ha någon som kommer vara bekväm med att leda det här multiversum gänget. Så Roland från The Dark Tower. Innan Stephen King skrev om första boken, jag vill ha Roland som massakerar den där staden.

Min präst är så klart här att hantera de levande döda. Vem är då bättre än Alexander Anderson från Hellsing?!

Min tjuv är Thief från 8-bit Theater för han stjäl både själar och hemligheter.

Och min magiker är Doctor Doom från Marvel för fuck yes it is.

Vilken mysig challange:

Krigare: Sturm Brightblade från dragonlance

Han jobbar tydligen tillsammans med

Magiker: Morgan le fey, lite osäker på vilken av källorna det finns ju så många, kanske deities and demigods om man absolut måste ha en källa.

Tjyv. Jimmy the Hand, från Magician R.E. Feist.

Präst här behövs Broder Tuck, tecknade disney robbin hood.

Krigare: Akilles (börjar med att köpa ett par stövlar i mithril till karln)
Magiker: Sauron
Tjuv: Aladdin
Präst: helst Kardinalen i Tre musketörerna, men han är iofs inte fiktiv så i så fall tar jag Luthor Huss från Warhammer

Det här är ett bra svar

Kör ett gäng med film-tema!

Krigare: Deathstalker från filmen med samma namn från 2025
Magiker: Den icke namngivne svartkonstnären i filmen The Boxer's Omen (1983)
Tjuv: Diabolik från filmen Danger! Diabolik (1968)
Präst: Egon Spengler som spökfördrivare i Ghostbusters (1984)

Jag kom på ett nytt bra gäng!
Krigare: Norman Stansfield (skurken från Léon alltså. DEA-agent, våldsam alltså krigare.)
Magiker: Sirius Black (filmversionen av Harry Potter, trollkarl, alltså magiker. )
Tjuv: Jackson Lamb (TV-serieversionen av Slough House, dvs Slow Horses, dyrkar lås, "chamar" folk för att få sin vilja igenom, alltså tjuv.)
Präst: Dracula (Bram Stoker's Dracula-filmen alltså, kan återuppväcka de döda, kasta förbannelser, etc, alltså präst.)

Fördelen är att alla spelas av Gary Oldman så castingen för den här multimiljondollaraffären är kirrad.

Back