Nekromanti Fantasy! Action! SciFi!

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,585
Jag köpte på Collector's Point för ett par månader sedan. Om dom fortfarande har på lager vet jag inte. För övrigt tycker jag att underjorden borde ha fått vara en egen bok. Fantasy! 3.0 känns så otymplig i nuvarande form.
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Jojjemen, de hade visst 3 paket kvar. Tack för tipset!

Jag har inte hunnit läsa Fantasy! 3.0 ännu, men den känns inte direkt otymplig. Tycker den verkar vara i precis lagom stort format. Eller menar du att boken är rörigt upplagd?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,585
Nej, det är tjockleken som jag tycker gör den otymplig. Hanteringsmässigt hade jag föredragit två tunnare böcker. Kostnadsmässigt är en tjockare bok dock antagligen överlägset.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
luddwig;n171650 said:
Nej, det är tjockleken som jag tycker gör den otymplig. Hanteringsmässigt hade jag föredragit två tunnare böcker. Kostnadsmässigt är en tjockare bok dock antagligen överlägset.
Ja, två böcker hade blivit typ dubbelt så dyrt. 180:- för regelboken och 210:- för Underjoden mellan tummen och pekfingret. Regeldelen skulle tryckas i en större upplaga i så fall (700 ex, som nu) och kampanjen i kanske 500 ex.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
luddwig;n171650 said:
Nej, det är tjockleken som jag tycker gör den otymplig. Hanteringsmässigt hade jag föredragit två tunnare böcker. Kostnadsmässigt är en tjockare bok dock antagligen överlägset.
Kan inte göra annat än att hålla med. Å andra sidan tycker jag väldigt mycket om att Arfert är noga med bra prissättning. Det är synd att de två aspekterna inte kan gå hand i hand.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är viktigt att ha ett bra pris, så att så många som möjligt kan köpa spelet. Jag försöker hela tiden få ned det så mycket som möjligt, och behålla en tillräckligt bra kvalitet. Och eftersom huvudmålgruppen för spelet är SL, så var det värt att bjussa på kampanjen så den spelas.

Vi kommer göra en enkel regelbok för de som bara vill ha grundreglerna, för spelare och spelledare. Kommer senare i år. Den kommer bli enkel och superbillig. (Och med korrfel som vi och spelare hittat de senaste månaderna fixade).
 
Top