Nekromanti Fantasy! 3.0

Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Håller med PAX när det gäller den "runda blaffan", sen är det inte min typ av omslag heller (gillar mer 'klassisk' fantasy, men klarar mig utan tuttkoppar och höftskynken) vilket inte innebär att jag måste vara en negativ kroppsöppning för det: snyggt, hoppas det säljer rekordmycket!:)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Arfert;n118573 said:
Hur tänker du då? Vill du ge ut egna grejer till Fantasy!?

Ja, ungefär - kanske. Eventuellt skriva något åtminstone.
 

Doktor Laser

Warrior
Joined
9 Feb 2015
Messages
225
Jag vet inte om jag är helt med på det där byxtåget, det är nästan så att jag blir lite upprörd om jag inte får se åtminstone en rejäl björnblöja i boken!
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Underjorden gör detta till ett givet köp. (Och så föll jag såklart för "ad copyn" som det tydligen heter).
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Arfert;n118609 said:
Blir ingen kickstarter den här gången. Utan bara pang ut i butik.

Vet jag väl, men var tvungen att pika lite.. :cool:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Lite regelförändringar, som en grundegenskap till och ett annat erfarenhetssystem. Snabbare ett komma igång med, med färdiga "yrken" för de som inte vill bygga gubbar från scratch (det går fortfarande). Ett nytt magisystem för de som föredrar mer vanliga spells som är mer standard (det gamla, improviserade finns kvar). Lättare för att spela magiker. Vissa förenklingar i strid.

Och annat pet. Gammalt material är dock helt kompatibelt.

Boken är en Grundbok, sedan kommer en "Expert"-bok nångång nästa år. Med en massa regelvarianter för de som vill customisera mycket.
 

Grimor137

Veteran
Joined
23 Jan 2015
Messages
20
En regel Funderation på sid 26 rollpersonskonstruktion: 1. Står det "Fördela 20 NP mellan de fyra Egenskaperna, minst 1 och högst 7 NP på varje." Men karaktären har ju 5 egenskaper och jag hittar inte nånstans poäng till en spesiell egenskap så jag gissar tryck fel men då blir ju frågan 20 NP på alla 5 eller 25 NP på alla 5?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Grimor137;n135131 said:
En regel Funderation på sid 26 rollpersonskonstruktion: 1. Står det "Fördela 20 NP mellan de fyra Egenskaperna, minst 1 och högst 7 NP på varje." Men karaktären har ju 5 egenskaper och jag hittar inte nånstans poäng till en spesiell egenskap så jag gissar tryck fel men då blir ju frågan 20 NP på alla 5 eller 25 NP på alla 5?
Haha, det är ju samma miss ni höö på att göra i Sci-Fi =D
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Grimor137;n135131 said:
En regel Funderation på sid 26 rollpersonskonstruktion: 1. Står det "Fördela 20 NP mellan de fyra Egenskaperna, minst 1 och högst 7 NP på varje." Men karaktären har ju 5 egenskaper och jag hittar inte nånstans poäng till en spesiell egenskap så jag gissar tryck fel men då blir ju frågan 20 NP på alla 5 eller 25 NP på alla 5?
Baserat på både arketyperna i början och vad som står i Sci-Fi så tror jag det ska vara 15 NP över de fem egenskaperna.
 
Top