Nekromanti Fantasy! 1.0 mot Fantasy! 2.0

soulsailor

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
48
Location
Skellefteå
Något som vet den exakta skillnaden mellan dessa versioner? Den bok jag köpte är tryckt 2011 så jag antar det är 1.0. Samt en fråga till Arfert ser detta, finns det nåt errata blad till den äldre boken?
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Jag vet inget om den exakta skillnaden, men jag vet den känslomässiga skillnaden: 1,0 är äldre och därför mer old school. Själv kör jag betan (Fantasy! 0e) för bäst känsla!
Hans E Magnusson said:
Äkta old-schoolare kör såklart med testspelsreglerna
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är sändningar och korrfix. De största är lite begränsningar på hur höga värden man kan ha i början, plus att Alver och Dvärgar inte torskar så lätt på Sorg och Girighet. Men inget man inte kan husregla.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Och nej, det finns ingen errata, jag har fan glömt vad exakt jag ändrat. ;) Sorry. Men Fenix-versionen är korrekt.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Systemey för att räkna ut magiskada i 2.0 är t6+kastarens Närvaro. Mycket bättre än 1.0 där man blir mer skadad ju högre fysik man har...
Arfert said:
Det hade jag totalt glömt bort. Men det var fiffigt.
 

soulsailor

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
48
Location
Skellefteå
Ahh nice att skadan för magi gjorts om.

Hehe, kan tänka mig det är svårt att komma ihåg alla ändringar. Sen som du säger, husregler kan lösa det mesta. Är ganska van att mecka sedan Dod tiden.
Arfert said:
Jag har ju urkasst närminne sen stroken... skriver jag inte upp det direkt så är det borta.
 

Hasseo

Veteran
Joined
10 Jul 2014
Messages
1
Jag beställde Fantasy idag, från Collectors point. Är det troligt att jag får nya v2.0, eller riskerar jag att få det gamla v1.0?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det beror på hur Collectors Point behandlar sin lagerhållning. Men de ska ha köpt 2:or. Om jag minns rätt. 2:an har ju funnits läääänge nu.
 

soulsailor

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
48
Location
Skellefteå
Då borde min bok vara 2;an också, köpte den på collectors point i umeå, om det du säger är korrekt Arfert.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Som sagt, bara marginella skillnader... En riktig Second Edition kommer kanske 2015-16. Med ett mindre nytryck innan dess då lagret snart är slut. Så passa på ni som tänker köpa Fantasy! till Spindelkonungens pyramid.
 
Top