DoD Fantastiska saker med Nya Drakar och Demoner FLDOD23

Ignorera tidigare meddelande, jag måste ha klickat på något (forumet började översätta allt till engelska, men det var nog min browser som fick fnatt)!

I vart fall;

Bilderna! Egerkrans har precis rätt still och känsla sina bilder som jag vill ha i min "mysfantasy". Jag får mig en rejäll fantasyfix bara av att bläddra i böckerna.

Monsterattacker: Dessa är helt genialiska. Alla borde ha monsterattacker! Låt även vanliga humanoider ha monsterattacker men där kanske något resultat är miss.

Boxen: Vilken fantastiskt produkt. Prissatt som en starterbox men men innehåller allt du behöver och lite till. Det är kanske tur att alla produkter inte är som denna för då vet jag inte vad jag gjort av alla boxar.

Jag älskar spelet!
Boxen är ju helt perfekt! Allt du behöver för att spela och en hel kampanj på köpet!
Alla bilder och kartor av Egerkrans och Brasgal är jättefina och framförallt barnvänliga.
Lätt och enkelt att komma igång. Inte några svåra regler och de gröna boxarna med "frivilliga regler".
Monsterattacker är coolt.
Pressa slag är bra att ha.
Dödsslag istället för att ligga på minus kp
Magiker är bra till skillnad från expert där de bara var kassa....
Inte en massa färdigheter utan rätt så lagom.
Kort sagt, inte en chans jag väljer bort något och för dem som vill ha det krånligare så finns ju Svärdets Sång eller Svavelvinter (fotnot, jag försökte få igång de gamla rävarna på svavelvinter med reglerna från 2012..... men spelarna var inte alls pigga på det hela....vad är det här med 4 blod och kan man bara ha 3 i sten!?!?!?! här blev jag överkörd och de ville ha DoD23 istället).

Magiker är bra till skillnad från expert där de bara var kassa....
Detta stämmer för nyskapad i Expert. Däremot blev magiker efter ett tag, om du orkade spela länge med karaktären, sjukt mäktiga så det blev löjligt.

Last edited:
Back