Nekromanti Fansinspalten i Fenix nr 5 2006

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
I Fansinspalten recenseras:
Den Fjättrade Gåsen nr 11
HorrUm nr 7
Utgard nr 4
Weird Quest nr 8
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Guld värt. Det får man kolla in.

En ordningsfråga. Fenix har ju både skrivit om, och publicerar, serier. Recenserar fansinspalten i Fenix även seriefansin?

Om så är fallet kanske det skulle påtalas i spalten. "Vi söker även seriefansin" typ. Serier inom "rollspeliga" genrer som fantasy, sience-fiction och skräck tenderar ju att bli totalt söndersågade i facktidskriften Bild o Bubbla... För att uttala sig lite fint; De behöver ett forum för rätt publik. Det finns ett behov att täcka.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Seriefansin

En ordningsfråga. Fenix har ju både skrivit om, och publicerar, serier. Recenserar fansinspalten i Fenix även seriefansin?
Bra fråga.
Jag är tveksam till om "rollspeliga genres" är skäl nog för att ett seriefansin ska recenseras i Fenix (trots The Portent och Birger Barbaren). Jag ser helst en lite tydligare spelanknytning.

Men man ska aldrig säga aldrig, det hänger även på utrymmet. Nu är Fansinspalten på en sida vilket innebär 4-5 recensioner och skulle det vid något tillfälle vara ont om fansin att recensera så... kanske.

Epostadressen i senaste spalten är galen. Tills vidare kan jag nås genom peter@80talsspel.com
 
Top