Nekromanti Familiaris i DoD 6

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Finns det regler för familiarisar i DoD 6? Står väl inte med bland magireglerna iaf men det kanske är nån besvärjelse jag missat.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Meduriol

Veteran
Joined
4 Jan 2001
Messages
10
Det finns inget beskrivet om det i DoD än. jag är tror nog att det i sinom tid kommer komma en mer detaljerad och ingående bok om magi. precis som det kom en magi-box till DoD -91.

Jag längtar tills DoD 6 har växt på sig med en del tillbehör. Eftersom DoD 6 är mycket häftigare (hittils) än resten av drakar & demoner utgåvorna.

--------- www.rollspel.nu
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
Skönt att slippa dom...

Jag har aldrig gillat familjaris, eller hur fan det nu stavas... Jag har aldrig tyckt om att behöva ha kontrollen över mer än en person...



Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Skönt att slippa dom...

Jag har aldrig gillat familjaris, eller hur fan det nu stavas... Jag har aldrig tyckt om att behöva ha kontrollen över mer än en person...

Hur gör du då när du spelleder? Har alla dina äventyr bara en SLP? /images/icons/smile.gif

Willie - jävlas lite

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Ska du ha stryk?

inget e bättre än gammla drakar och demoner, och dess tillbehör!

Så det så
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Ge dig på någon i din egen storlek ...

... och undvik formuleringar som »ska du ha stryk?» i fortsättningen, tack!

/Dante
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ska du ha stryk?

Jag kanske ska upplysa dig om att det är olaga hot och det är olagligt. Om du dessutom skulle verkställa hoten så gör du dig skyldig till misshandel.

/Linus - riddare

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
Haha!!!!!

Vilka riddare vi har att göra med!

Jag kanske ska upplysa dig om att det är olaga hot och det är olagligt. Om du dessutom skulle verkställa hoten så gör du dig skyldig till misshandel.

Så talar en äkta krigare!

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Spiritis familaris finns i "Magikerns Handbok" och har lite bättre regler än EDD's familaris.

Jag gillar familaris men det är SL som styr dem, inte spelar'n. Det är trots allt en tänkande varelse i dem.

/[color:green]Han</font color=green> vars ansikte bröt ut i ett flin när han läste <B>Willies</B> inlägg
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Har inte sett något om Familari i DoD6. Är dock inget jag saknar. En magiker med mindre samvetskval kan ju alltid lära sig att frammana en tjänardemon. De fungerar ganska bra till att utföra sysslor de med.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det finns ju Husdjur och Följeslagare som alternativ. Inte magiska, men ändå. Jag har tänkt mig en lokatt som följeslagare till min rollperson.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 
Top