Nekromanti Fallout

kläggkub

Veteran
Joined
26 Aug 2001
Messages
2
Location
Linköping
jag och några kompisar är väldigt besatta av falloutrollspelen till PC och skulle gärna se fallout som vanligt rollspel med....men ingen av oss är erfarna av att skapa egna rollspel....så att om nån där ute också har funderat på samma sak som jag och mina kompisar så kan ni ju höra av er!!
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Fallout och Fallout 2:
The Post Nuclear Roleplayinggame
skapades av Interplay och senare Black Isle efter GURPS reglerna och en för mig okänd kampanjbok. Har letat länge efter den, men inte hittat den.

Ps.Du kan se alla GURPS kampanjböcker på www.sjgames.com om du går in på our games och då tillsist GURPS. Det finns många!

-Morgoth
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jo fast iamapsycho är ju inte sådär jättebra därför att de har hand om experience på ett ungefär lika dåligt sätt som adnd. dvs man går upp i level beroende på hur många som man dödar... dessutom har jag en del andra horn i sidan till det spelet så det är bara att fråga ifal ni vill veta mera.
jag och ngra till i nucleargames höll på med ett falloutspel tills en nyckelperson drabbades av sjukdom, sedan har det gått lite slött och frågan är ifall vi kommer kunna dra igång projektet på ett förbannat långt tag beroende på hur det går med honom... jag hoppas personligen att han tillfrisknar snart. så att vi kan dra igång snart igen.

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
det låter som att det hamnar rätt långt upp på min inköpslista, men då undrar jag hur svårt är dett att få tag på, det verkar lite svårt med tanke på vad du skriver...

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Nucleargeames (OT)

Har Nucleargames någon hemsida?
Om ni skulle behöva hjälp med något spel någon gång, så står jag till ert förfogande. Mitt team har stuckit från mig, och jag behöver ett nytt.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tokugawa Ieyasu on 2001-08-26 16:35.</EM></FONT></P>
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Hrm... jag tror själva GURPS (märk väl, inte särskildt jättebraiga regler) går att beställa på www.sjgames.com, den senaste versionen. Men Fallout boken... har inte den blekaste... Om jag vore du skulle jag leta efter ett annat sciencefiction rollspel att förvränga världen på (varför inte gränsvärldar)?

I rest my case
 

Tepet Jikad

Veteran
Joined
17 Sep 2001
Messages
36
Location
Karlskrona, Blekinge
Nja, det där stämmer inte helt, du förstår, det var tänkt att Fallout skulle använda GURPS, men avtalet föll igenom, och istället kom de på ett helt eget som påminner lite om GURPS. De skulle ha använt detta på ett nytt fantasyspel vid namn "Torn" också, men Torn har lagts ned av Interplay (snyft).

Intressant trivia: En av killarna som var med och skapade reglerna till Fallout heter Jess Heinig, och är numera redaktör för Mage på White Wolf...

The Artist formerly known as NisseHult...
 
Top