Nekromanti Fallout som bordsrollspel...

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Nån mer än jag som skulle vilja se det? Och då menar jag inte nått "liknande" spel som typ Wastelands... utan EXAKT fallout, med dess regler och ALLT! Faan va hemma man skulle känna sig om man spelade det (datanörd som man är!)...
Jag skulle nästan tänka mig att försöka göra detta spel, men jag är rädd för ett fiaskoresultat... :O(

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Det vore ju ascoolt...

Jag skulle kanske kunna hjälpa dig med ett sådant spel i mån av tid...

Bättre datanörd än överkörd.

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Det vore suveränt!
Många regler finns ju redan i spelen... (bl.a. så står det ju på färdigheterna hur man räknar ut grundchanserna m.m....)

->>Magnus<<-


"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Som sagt var...

...i mån av tid. Jag kan hjälpa till att skriva, men i så fall får du berätta vad det är du vill ha skrivet...

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
http://www.iamapsycho.com/fallout

Version två är ute nu

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
irc.sverok.se /j #rpgonline
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jag har själv suttit och experimenterat fram de flesta av Fallout 2 reglerna, och de ska vara hyggligt exakta. En del saker som t.ex. skadebonusen är mycket omständiga att efterapa med tärningar, men de har jag ersatt med andra metoder. Jag har även uppskattat fram alla värdena för vapnen i spelet, utom penetrationsfaktorn som jag inte har kommit på något bra system för. Om du vill så kan jag skicka diverse nerskriven information till dig så som grundregler, vapenlista, droglista o.s.v. Detta borde åtminstonde vara till god hjälp i arbetet.
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Vi får se... ska kolla den versionen som jag fått adress till först... jag hör av mig!


"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Som sagt var...

OK, jag ska kika lite grejer först då...
Tyr verkade ha en massa grejer också... :O)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Knedel

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
17
Re: http://www.iamapsycho.com/fallout

är det verkligen någon som har spelat Fallout Pnp, eller sitter alla bara och dreglar över edén(precis som jag)?

"Lo Wang sez: do not block rockets with your head!!!"
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Tänkte börja...

Jag hade tänkt försöka spela Fallou PNP... Men att skriva ut 157 sidor är inget man vill göra på en gång..... :O)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
En svensk version?

OK... den amerikanska "Pencil And Paper"-versionen av Fallout hade bra regler, men var inte riktigt det jag sökte efter... Jag ska testspela det innan jag nämner nått annat, men jag hade gärna gjort en svensk version av det... :O)

->>Magnus<<-


"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: En svensk version?

Nu har jag också tittat igenom reglerna, och jag tycker både att det är välgjort och att det stämmer ganska bra överens med reglerna...med undantag ifrån en del saker.
För det första har de ingen perceptionsbonus till chansen att träffa i avståndsstrid. Detta är av någon anledning inte med på "rollformuläret" i spelet, men efter att ha gjort experiment själv så har jag funnit att det finns en sådan bonus. Det finns inte heller någon bonus för vilken typ av vapen man skjuter med...trots att detta också finns i spelet.

Kontakta mig om du bestämmer dig för att göra en svensk version, jag är gärna med på ett hörn :)
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Nån idé?

Har du en idé hur man kan fixa reglerna till dom bonusarna då? Du kanske rent av redan har tänkt ut nått???? :O)

->>Magnus<<-


"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Nån idé?

Nja, vad jag har kommit fram till så är Perceptionsbonusen +PER*8%. Sedan varierar ju förstås bonusarna för vapnen. För en desert eagle är bonusen +0%, för samtliga hagelgevär är bonusen +28%, och det vapnet som har högst träffsäkerhet är scoped hunting rifle som har hela +92%. Reglerna för hur pass mycket svårare det blir att träffa på avstånd är också lite anorlunda. Men jag har grunderna för strid nerskrivna, och dessa stämmer med hur det fungerar i spelet.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: http://www.iamapsycho.com/fallout

Det har jag! PnP alltså.

First i was blind, now i can see.
 
Top