Nekromanti Fallande stjärnor

Stjärnskott

Veteran
Joined
3 Nov 2011
Messages
84


Fallande stjärnor,
ett hårt sci-fi spel i en dystopisk framtid där staten är närvaro gör sig påmind i formen av Kommittéerna, där Organisationen begår sina kriminella dåd och där proletärerna får betala med sitt anletes svett.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,955
Location
The Culture
Hej och välkommen till forumet!

Jag skriver i den här tråden mest för att jag är nyfiken på vad det är du vill diskutera med den här trådstarten. Tänker du skriva det här spelet och vill föra en diskussion om spelskapande? Har du skrivit det här spelet och vill att andra ska läsa eller köpa det? Något annat?

/tobias
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Skulle vilja komma med lite kritik på bilden(framsidan ?)
Stjärnan ser mer ut som ett vass strå tror att den skulle passa bättre som mer klassisk stjärna.
Just my opinion.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Stjärnskott said:
Fallande stjärnor,
ett hårt sci-fi spel i en dystopisk framtid där staten är närvaro gör sig påmind i formen av Kommittéerna, där Organisationen begår sina kriminella dåd och där proletärerna får betala med sitt anletes svett.
Och?
Sen då?
Som...
Var finns spelet?
Lixom - lnk plz!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
McFisk said:
Skulle vilja komma med lite kritik på bilden(framsidan ?)
Stjärnan ser mer ut som ett vass strå tror att den skulle passa bättre som mer klassisk stjärna.
Just my opinion.
Själv ser jag en projektil med med bana. Och sovjetisk.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
McFisk said:
Skulle vilja komma med lite kritik på bilden(framsidan ?)
Stjärnan ser mer ut som ett vass strå tror att den skulle passa bättre som mer klassisk stjärna.
Just my opinion.
Själv ser jag en projektil med med bana. Och sovjetisk.
Får lov att hålla med de båda herrarna. Tänkte först på ett halmstrå men vasstrå såväl som en projektil funkar också. Fast stjärna... Kanske kunde man försöka göra framsidan mer symbolisk eller mer bokstavlig och därmed försöka peta in en stjärnform.

Ett stort problem är nog just att man har en avlång klump framtill och därpå en så mycket smalare svans. De flesta illustrationerna av stjärnfall ser annorlunda ut, med en mer jämn övergång till svansen. Kolla här. ... Det är ju trots allt en ljuspunkt som rör sig jättefort. Det blir väl ungefär som att ta en glödstav eller ett tomtebloss i handen och rita mönster med det.
 

Stjärnskott

Veteran
Joined
3 Nov 2011
Messages
84
Gurgeh said:
Jag skriver i den här tråden mest för att jag är nyfiken på vad det är du vill diskutera med den här trådstarten. Tänker du skriva det här spelet och vill föra en diskussion om spelskapande?
Dels så pågår skapandet och det är något jag vill föra en diskussion om och dels så letar jag efter lite lokal förmåga för korrläsning av regler. Självklart mot betalning.

McFisk said:
Skulle vilja komma med lite kritik på bilden(framsidan ?)
Stjärnan ser mer ut som ett vass strå tror att den skulle passa bättre som mer klassisk stjärna.
Kritik mottas alltid positivt, men i det här fallet så tänker jag behålla min ursprungsdesign. Minimalistisk design har alltid en kostnad av otydlighet i sig och vem vet, det kanske är ett grässtrå med en klump tuggummi på.

anth said:
Och?
Sen då?
Som...
Var finns spelet?
Lixom - lnk plz!
Den som väntar på något gott...

Arfert said:
Själv ser jag en projektil med med bana. Och sovjetisk.
Helt korrekt. Spelvärlden handlar i stort om hur en sovjetisk-inspirerad kultur har lyckats bege sig ut bland stjärnorna och är främst inspirerad av science fiction författare från östblocket (exempelvis Stanisław Lem och Vasili Golovachov).

Det här är inte ett kommersiellt projekt, målet är att få 200 böcker sålda och alla kostnader täckta.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Du fångade mig med hård sci-fi och dystopi. Jag tittar gärna närmare på ditt spel.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
McFisk said:
Stjärnan ser mer ut som ett vass strå...
Ja, jag håller med. Det ser ut som ett kaveldun. Inte förrän jag såg sammanhanget tänkte jag "komet". Annars gillar jag stilgreppet, men det kanske vore bra att göra en något avsmalnande övergång från den tjocka linjen som avser kometen till dess smalare svans.

/Han som även skulle leka med lite fler lager av grunge brushes och låta de ha blending options color burn eller overlay med fill mellan 20-40%
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Jag tycker att det här låter som ett kul projekt, hård-sf och dystopi som sagt. Jag kan mycket väl vara intresserad av att korrläsa åt dig om det blir aktuellt.
 
Top