Famelo!
Har ganska nyss köpt Cirefalier. Underbar modul, stämningsfull, ingående, snygg, välskriven, kanske den bästa Eon-modulen av alla
, skulle isåfall vara i konkurrens av de andra rasmodulerna. Bravo!!
Stycket om faliskan var också bra, särskilt den massiva ordlistan. Där saknade jag dock ordet häst
.Det ända som var dåligt, eller mindre bra, var avsaknaden av uttalsregler. Var tog dessa vägen? Har några frågor om detta:
Vad är skillnaden på Jh och J? Hittar visserligen inget ord med J i hela modulen, men det är olika tecken för dem i alfabetet. Samma med M och Mh.
Hur uttalas Z, hur uttalar ni det? Hur uttalas namnet Szza
?
Hur uttalas C och Ch?
Hur uttalas Zh? Personligen uttalar jag det på dvärgiskt vis, alltså tonande She-ljud.
Vokalerna? Diftongerna?
Sz? Jag uttalar det ungefär som (Tj+S+S)/3
.
Mvh Hjalle Szaramum Skaziir
Har ganska nyss köpt Cirefalier. Underbar modul, stämningsfull, ingående, snygg, välskriven, kanske den bästa Eon-modulen av alla

Stycket om faliskan var också bra, särskilt den massiva ordlistan. Där saknade jag dock ordet häst

Vad är skillnaden på Jh och J? Hittar visserligen inget ord med J i hela modulen, men det är olika tecken för dem i alfabetet. Samma med M och Mh.
Hur uttalas Z, hur uttalar ni det? Hur uttalas namnet Szza

Hur uttalas C och Ch?
Hur uttalas Zh? Personligen uttalar jag det på dvärgiskt vis, alltså tonande She-ljud.
Vokalerna? Diftongerna?
Sz? Jag uttalar det ungefär som (Tj+S+S)/3

Mvh Hjalle Szaramum Skaziir