Nekromanti FAGER-CITAT från böckerna?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det ska ju finnas med citat från Fagers böcker i Svenska kulter - rollspelet. Som "stämningstexter". Rätt korta. Ett stycke eller två, max. Nu är frågan: Har ni några favoriter? Nåt utdrag som ni vill ha med? Posta här!
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,658
Location
Demokratiska Republiken Latveria
På sidan 493 i Samlade Svenska Kulter finns följande stycke som jag gillar skarpt!

Se! Drottningen i gult uppåtstigande. Triumferande. Drottningen i gult en rampant. Svärmande. Krälande. Myllrande. Smittsam. Rasande. My Witt har hittat hem. Gått vilse fullständigt. Hittat den där platsen där ingenting är omöjligt och allt är inom räckhåll. Bara man inte är mänsklig. Bara man ser möjligheterna. Bara man ser de nya riktningarna. Hon reser sig från britsen. Och de svarta byakhee stiger mot himmelen som ett moln av sotflagor. De kastar sig runt, runt, runt och skriker mot månen. Se drottningen! Se drottningen!
Arfert said:
Hmm, man kanske skulle ha med byakhee bland varelserna, förresten... ;)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Oooh, nu låtsas jag att de blir vackert typograferade på en egen sida med helsidesillustration på andra sidan av uppslaget. Ser bra ut i mitt huvud.
Arfert said:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Nu är det inget citat i den bemärkelsen du söker men AF skapat min all-time favorite vad gäller sammansatta ord; Skallspräckersmäller. (Beskriver ljudet när någon ramlar i badrummet och slår huvudet i toalettstolen.)
Arfert said:
En skalle som spricker låter som när man tappar en vattenmelon från hög höjd ner i gatan. Önskar att jag inte visste det.
 
Top