Nekromanti Faerun CD-Rom

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Tänkte möjligtvis beställa CDn med kartor o dyl, är den värd att ha? Har spelat en hel del äldre 1st & 2nd edition äventyr, det låter som om dessa kartor finns med också. Har ngn testat?
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Nej inte provat, men det finns screen-shots från den på wizards hemsida och de ser ganska bra ut. Plus att de kommer att lägga upp patches, efter behov (förhoppningsvis).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Jag har den

Men jag blev lite besviken. Visst, kartorna finns där, men inramningen är helt tråkigt windowsstandard, och det är alltså bara kartorna (vilket man i och för sig kunde vänta sig av en Atlas), men jag hade jättegärna sett att man kopplade kartorna till en databas med info om Fauerun också.

Så, om du endast är ute efter kartorna, go for it. Om du vill ha en spännande och trevlig inramning till dem, glöm det.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Jag har den

Finns det lite info om platserna med i paketet? Man vill ju gärna ha lite bakgrund och NPC´s med, eller förväntas DM göra detta själv?

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Jag har den

Vet det. Tänkte bara på alla de stackars DM som inte har orchen...hehe

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
På cd-rom:en

Där finns det bara med kartor. Inget mer. Tyvärr.

I FR-boken finns allt som man kan tänkas behöva.

Så en kombiation av de två är ok.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Varning!

Ett varningens ord: Jag och många andra har haft rejäla problem med den där CDn. Det verkar som om vissa konfigurationer ( windows + hårdvara) gör att en del av kartorna kan få hela windows att störtdyka och skärmen låser sig så där irreterande att den inte ens reagerar på Ctrl + Alt + Delete.

Min egen P3:a med 128 ram och windows 98 störtar som bara den av de där kartorna.
*suck*


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tamshan on 2001-06-07 19:08.</EM></FONT></P>
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Re: Jag har den

Magnus, gå till -> view -> layers
bocka sedan för/bort de val du inte vill ha med på visningen av kartorna, ex map borders

Sjuste eh? ;)
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Varning!

Tack för varningen, Tamshan! Kan det ha ngt att göra med vilket operativsystem man använder, dvs Win98, NT eller Win2000? Själv sitter jag med Win2000. Kommer dock inte beställa cd:n innan jag vet mer om problemen... Skall hålla ögonen öppna, och hoppas att du postar så fort du vet mer. Jag är trots det du sagt fortfarande sugen...

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 
Top