Nekromanti Fading Suns v2

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Har det kommit ut en ny version av Fading Suns grundregler? I så fall, är det värt att köpa?

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Har boken jämte mig här. Second edition, tryckt 1999. Tyvärr kan jag inte ge någon skillnad mellan version 1 och 2. Det finns dock en förklaring på Holistics Hemsida.

http://www.fadingsuns.com/FS/FSbooks/FSbooks.htm Leta dig fram till beskrivning av regelboken och länken därunder.


/Patrik

"Die gemüse sind gestorben und die sahne sind so schalk." - Caramba
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Här är alla ändringar.

Skillnaderna ligger i att v2 är tre år frammåt från v1.
Skadereglerna har ändrats.
Rymdstridreglerna har ändrats och gjorts lättare.
Det finns ett nytt sätt att göra rollpersoner på.
Det finns regler för så kallat passion play.
Det finns ett nytt grundäventyr.
Det finns en del nya bilder.
Cybernetikreglerna har ändrats.
Human vs Alien egenskaperna har tagits bort.
Detta skall vara ungefär allt. Jag tycker att det är värt att köpa v2 bara för att den är hardcover men ändringarna är också bonusar.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Här är alla ändringar.

Du missade även att Tidslinjen har dragits fram några år (upptäckte i efterhand att du inte hade missat det, ursäkta) och att det är en hel del mer information om det mesta i 2nd ed. Värden för utrustning, vapen osv är ändrade, en Firebird är mer värd i 2nd ed osv (jämför priser mellan de olika utgåvorna).

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Archer on 2001-08-09 00:19.</EM></FONT></P>
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: Här är alla ändringar.

Men i första upplagan handlade man ju inte vapen med pengar, då handlade man med poäng. Det fanns väll pegavärden också men har de verkligen ändrats? Det hade jag inte märkt.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Här är alla ändringar.

"Men i första upplagan handlade man ju inte vapen med pengar, då handlade man med poäng. Det fanns väll pegavärden också men har de verkligen ändrats? Det hade jag inte märkt."

Poänghandlingen har som du säger försvunnit. Men om du börjar jämföra vad saker kostar i 1st ed med vad de kostar i 2nd ed så finns det en del skillnader.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)
 
Top