Zamina diMaagho
Ok. Bland det töntigaste med rollspelare är när de tror att de är värsta illustratörerna bara för att de har ritat sin egna karaktär. Jag avskyr det.
Och ändå har jag nu ritat min rollperson, Zamina.
Jag är alltså en tönt. Mmmh.
Zamina ser ut som...någon sorts
Nicole Kidman, fast med ÄNNU mer uppnäsa och lite barnsligare... och jag är trots allt rätt nöjd med min bild av henne!
Hon är uppvuxen på Ravenna och kommer från priviligierade förhållanden. Hennes familj är knutna till skrået "the Muster" och hon har i hela sitt liv varit en typisk
duktig flicka.
Hon har varit rätt försynt, blyg, försiktig och kanske lite drömsk. Zamina klarade skolan bra, hon blev aldrig mobbad och hon gick på skolbalen med en alldeles vanlig, gullig kille.
Kanske blev föräldrarna (den bullrige och dominante pappan Daemien och den illmarigt planerande mamman Zamynthe) något förvånade av att Zamina valde att bli pilot. Ändå passade hennes yrkesval familjens koppling till skrået alldeles utmärkt och föräldrarna tillät detta lilla utbrott av självständighet.
The Muster är som en sorts "Manpower" och Zamina jobbade hårt med att föra olika headhuntade människor kors och tvärs genom stjärnrymden för att fylla behovet av rätt sorts kompetens på rätt plats.
Sedan hände något och Zamina har tillbringat de senaste två åren på Gwyneth, långt från hennes familj. Faktum är att hon och familjen har haft sparsamt med kontakt, något hon helst inte vill prata om.
Konstigare ändå är att hon, för att fördriva tiden på Gwyneth, har tagit arbete på det sjabbiga haket "Hen & Cackle". Och hon verkar trivas med den rätt märkliga blandning av arbetsuppgifter hon har fått.
"Jag tycker att det är spännande att träffa olika människor och att få se olika miljöer. Tids nog slår jag mig tillbaka, men det får vänta ännu ett tag. Det finns andra saker jag vill göra först!"
Så brukar Zamina förklara varför hennes brokiga tillvaro ser ut som den gör.
Hon hänger rätt mycket med några andra existenser, däribland den unge baronen som snart ska ta över styret över regionen. Zamina fruktar ibland att han kanske inte riktigt förstår vad det kommer att kosta- just nu rasar ett blodigt och meningslöst inbördeskrig mellan gerillan och ståthållaren. Kanske kommer baronens tillträde inte alls lugna ner konflikten utan baa gjuta olja på vågorna?
/Z