Nekromanti Fading Suns pdf

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Fading Suns D20

Så vad tror ni om D20-versionen av Fading Suns???? Jag är optimistisk, för jag äger vanliga FS och tycker världen rockar men har aldrig orkat sätta mig in i reglerna. D20s regelsystem är jag däremot mkt bekant med.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Sorgligt med d20.

Skulle finna det mycket sorgligt med en d20 variant av spelet. Bland det absolut bästa med spelet är just regelsystemet. Vilket är det bästa jag hittills stött på bland rollspel, inklusive d20 systemet och en drös andra.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Re: Sorgligt med d20.

En d20-version är ju planerad att släppas till jul, så det är bäst du bunkrar upp med näsdukar.

,)

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Liten fråga bl.a. samt några tårar

Jo det jag får nog börja inhandla näsdukar redan nu. HAr i och för sig alla moduler som finns, så jag klarar mig ändock.

Har du kollat på SW som d20, funkar det och så?

I och för sig finns det fördelar med ett system som d20, man lär sig det tämligen enkelt. Sedan är det bara att köpa in "spel/världar" att spela i. Problemet är att marknaden helt plötsligt kanske bara består av d20 produkter. Vilket jag inte skulle se fram emot. /images/icons/frown.gif
Dock är det ett allderles ypperligt system för Dungeons and Dragons, men jag gråter över Fading suns.

Nåväl vad är en bal på slottet.....Fading Suns har ju inte sålt sådär värst bra antagligen....spelet kanske gör en uppryckning nu och får fler spelare, vilket skulle vara kul. /images/icons/smile.gif

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Re: Liten fråga bl.a. samt några tårar

Jag har inte spelat SW d20, men jag har läst att det ska vara bra. Hanterar skador och sådant helt annorlunda från D&D, t.ex.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Fading Suns D20

D20 suger illa IMHO jämfört med de regler som Fading Suns använder. D20 versionen är till min vetskap ett projekt av spelare av spelet och inte något som Holistic Design själva står bakom.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Liten fråga bl.a. samt några tårar

FY H-Vte. Där förlorade Holistic Design mitt förtroende. Använda det sämsta skräp som uppfunnits sedan en självgående TV...

Den stora frågan är. Är D20 versionen en alternativ version, eller är den tänkt att ersätta den normala?
Att ersätta den normala låter som att skapa sig brutalt med arbete när det gäller att konvertera allt material som redan är skrivet till spelet.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Fick svar från Bill Bridges

På ett mail. D20 utgåvan av Fading suns skall vara ett alternativ och inte ersätta det gamla spelet.
De vill tjäna pengar och surfa på d20:s framgångsvåg.
Så de kommer enligt honom även släppa produkter i framtiden till det gamla systemet......man får väl hoppas att han talade sanningen och inte bara sade det jag ville höra!

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Re: Fading Suns D20

D20 versionen är till min vetskap ett projekt av spelare av spelet och inte något som Holistic Design själva står bakom.

Din vetskap är fel. FS D20 är ett officiellt Holistic-projekt. Kolla in pressmeddelandet på:
<A HREF="http://www.holistic-design.com/News/FSd20PR.html" target="_new">http://www.holistic-design.com/News/FSd20PR.html</A> - d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Re: Fick svar från Bill Bridges

Ha ha!

Förmodligen kommer det väl bli så att alla FS-moduler hädanefter har 2 regeluppsättningar. Alla SLP beskriv både med d20 och med standardFS-regler.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Fick svar från Bill Bridges

Jo eller så gör de produkter utan stats, så får man göra all matematik själv /images/icons/frown.gif

"When the DM laughs it is already to late"
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Fick svar från Bill Bridges

Det vill säga samma stuk som Pinnacle kör med Deadlands...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Re: Fick svar från Bill Bridges

>Jo eller så gör de produkter utan stats, så får man göra all matematik själv

Det tror jag inte kommer hända...

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Fick svar från Bill Bridges

Exakt vad jag frågade om då jag fick samma svar, och de kommer enbart att ha data för det gamla systemet. Den som vill använda modulerna för D20 får slita och konvertera.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Re: Fick svar från Bill Bridges

Då kan man undra vad fan man ska med D20-verren till!!!!!

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 
Top