Nekromanti Fading suns gillen/sekter

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Jag har sökt i olika fading suns böcker om vilka som kan gå med i gillena och sekterna.

kan aliens gå med i kyrkliga sekter

kan adeln gå med i kyrkliga sekter

kan aliens gå med i gillen

kan adliga gå med i gillen

Lijat hittar inte.

ps. finns det olika versioner av fading suns (räknar ej d20) då jag har hittat regler i olika böcker som inte stämmer överäns (främst rymdskäppshastigheter i grundboken och Forbidden Lore - Technology)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"kan aliens gå med i kyrkliga sekter"

Sure, om de är troende och kan överyga sekten om att de inte är farliga. Jag tror Obuns har störst chans, speciellt de snälla Obunsen (jag har glömt vlika som Var Ur-Obun och... de andra). Annars är nog sekterna en mänsklig affär.

"kan adeln gå med i kyrkliga sekter"

Ja, men han kommer att betraktas som en skummis och möjlig förrädare av den övriga adeln, varför bytte han lag helt plötsligt? :gremooo:

"kan aliens gå med i gillen "

Sure. Kan och vill de tjäna pengar så är de välkomna :gremsmile:

"kan adliga gå med i gillen"

Oj. Öhm. Adel = de som sitter på makten. Gillen = De som vill störta makten till fördel för en ny republik. Jag misstänker att det skulle bli misstänksamhet från båda hållen där. Men i teorin antar jag att det skulle funka, om man hade en bra bakgrundsstory.

"ps. finns det olika versioner av fading suns (räknar ej d20) då jag har hittat regler i olika böcker som inte stämmer överäns (främst rymdskäppshastigheter i grundboken och Forbidden Lore - Technology)"

Jepp, det finns två. Fading Suns (softcover) och Fading Suns Second Edition (Hardcover). Sen finnns som du påpekade en d20 version också.


Storuggla, har förlagt sin tekopp
 
Top