Nekromanti Fading Suns - Genetic Soldiers

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Tjena

Jag håller på att sätta ihop lite regler för en speciell typ av genmodifierade soldater till en kampanj i Fading Suns. Har dock lite idétorka när det gäller egenskaper som de skulle kunna ha. Kanske jag kan få lite hjälp och idéer?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Hög intelligens.
Fysisk och psykiskt starka.
Perfekt nattsyn, hörsel och lukt.
Otroligt snabba reflexer.
Snabb slutledningsförmåga.
Känner ingen rädsla och har hög stridsmoral (krigiska i blodet, precis som Klingons).

Borde väl räcka en bit...
 

Knubbhövding

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
42
Location
Luleå, Arktiska tundran, lappträsk.
Extra lemmar. Nya sinnen (UV/IR-syn, Eko/Sonar/Radar-"syn" t.ex), tålighet emot sjukdomar/kemiska preparat/strålning, kameleonthud, te.x.

Om man anser att Psychic är genteiskt betingad kan man ge dem viss psykisk förmåga (alá dervishes), alt. t.o.m. installera vissa psykiska förmågor direkt (telepatisk kontakt med sin grupp (om dessa klonas fram i grupp ill säga), begränsade förmågor i Farseeing path'en (ökad intuition, viss claivoyance), etc.

Begränsad förmåga till shapeshifting (kanske mer en spion-grej än ren soldatgrej), ökad uthållighet, redundanta organ (om man nu skall se på klingoner :gremsmile:), ökat synfält...

tja, några fler exempel. Annars beskrivs ju "The Changed" ganska väl i, hmm, Forbidden Lore var det väl IIRC. :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Extra lemmar.
OK, jag låter bli att kommentera den. Det är svårt att låta bli men jag gör det.

Nya sinnen (UV/IR-syn, Eko/Sonar/Radar-"syn" t.ex), tålighet emot sjukdomar/kemiska preparat/strålning, kameleonthud, te.x.

Om man anser att Psychic är genteiskt betingad kan man ge dem viss psykisk förmåga (alá dervishes), alt. t.o.m. installera vissa psykiska förmågor direkt (telepatisk kontakt med sin grupp (om dessa klonas fram i grupp ill säga), begränsade förmågor i Farseeing path'en (ökad intuition, viss claivoyance), etc.

Begränsad förmåga till shapeshifting (kanske mer en spion-grej än ren soldatgrej), ökad uthållighet, redundanta organ (om man nu skall se på klingoner ), ökat synfält..
Överlag kan man säga att modern krigföring går ut på att inte synas medan man ser fienden först.

Detta innebär att olika varianter för att smyga respektive uppmärksamma borde vara viktiga.

Fysisk uthållighet och styrka är bra, det ger befälhavaren fler valmöjligheter när det gäller förflyttning och utrustning. Det minskar också behovet av mat och andra förnödenheter.

Kanske sänkt kroppstemperatur, det minskar både behovet av näringsintag och gör soldaten svårare att upptäcka via värmesensorer.

Mental stabilitet. En soldat som inte blir rädd eller får samvetskval är en större tillgång.

Minskat sömnbehov. Större tålighet för kyla/värme (något Bush säkert önskar att hans folk hade just nu... hehe...). Bättre mörkerseende. Bättre hörsel. Möjlighet att äta gräs och annat människor normalt inte kan smälta.

Vill man driva det längre så kommer man in på sådant som gälar, ap-starka armar, ögon i nacken, teleskopögon och sånt.

Extra lemmar.
OK, jag kunde inte hålla mig.

Är det för att man behöver soldater med mer stake? Borde de inte få fler händer också då? Kan bli svårt att undvika att pinka i motvind. Vill man ge fienden penisavund? Är det för att slåss mot amazoner? Blir de inte lite väl sårbara för skrevsparkar?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Extra lemmar.



OK, jag kunde inte hålla mig.

Är det för att man behöver soldater med mer stake? Borde de inte få fler händer också då? Kan bli svårt att undvika att pinka i motvind. Vill man ge fienden penisavund? Är det för att slåss mot amazoner? Blir de inte lite väl sårbara för skrevsparkar?
Äh, det ska ju kombineras med kraftigt höjd smärttröskel: se det som ett exempel på "redundanta organ" som han också skrev om. Annars kan det ju vara ruskigt pinsamt att få en allvarlig skada på ett viktigt ställe.


/Dimfrost
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Re: Fading Suns - Genetic Soldiers: Tack!

Tack för hjälpen, era förslag borde - som någon av er sa - räcka gott.
 

Knubbhövding

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
42
Location
Luleå, Arktiska tundran, lappträsk.
"OK, jag kunde inte hålla mig.

Är det för att man behöver soldater med mer stake? Borde de inte få fler händer också då? Kan bli svårt att undvika att pinka i motvind. Vill man ge fienden penisavund? Är det för att slåss mot amazoner? Blir de inte lite väl sårbara för skrevsparkar?
"

För dem vars humor inte kan hålla sig ovanför midjehöjd, vill jag bara påpeka att det svenska ordet lem, förutom penis, även kan betyda arm eller ben.

Dessutom tror jag inte att ett extra könsorgan hjälper manliga soldater mot skrevsparkar, det blir mer att sikta på, och med två välriktade sparkar kan soldaten få dubbelt så ont.

Så de så! :gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
För dem vars humor inte kan hålla sig ovanför midjehöjd, vill jag bara påpeka att det svenska ordet lem, förutom penis, även kan betyda arm eller ben.
Jo, men hur mycket kul är det att inte missförstå det?

Dessutom tror jag inte att ett extra könsorgan hjälper manliga soldater mot skrevsparkar, det blir mer att sikta på, och med två välriktade sparkar kan soldaten få dubbelt så ont.
Min kommentar var:

Blir de inte lite väl sårbara för skrevsparkar?
Det vill säga ungefär vad du framhåller.
 

Knubbhövding

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
42
Location
Luleå, Arktiska tundran, lappträsk.
"Jo, men hur mycket kul är det att inte missförstå det?"

Det är klart. Och jag inser att jag kanske skulle placerat en smiley efter första stycket oxo. Sorry. :gremblush:

"Det vill säga ungefär vad du framhåller."

Argh. Såg just det. Lesson learned: Skriv inte inlägg medans du håller på att falla av stolen av trötthet, drick kaffe först. :gremlaugh:
 

Knubbhövding

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
42
Location
Luleå, Arktiska tundran, lappträsk.
För att komma tillbaka on-topic....

"Min kommentar var:

"Blir de inte lite väl sårbara för skrevsparkar?"
"

Kanske man kan ha FALSKA redundanta, ehrm, organ och extra kroppsdelar? Så vill man ge den kramgoe genetiskt modifierade soldaten en skrevspark har man två, kanske t.o.m TRE mål att sikta på varav endast ett av målen är äkta? :gremlaugh:
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
The Changed

"Player's Companion" & "Legions of the Empire" har regler för, och texter om, genmodifierade/muterade (=Changed) soldater...
 
Top