Nekromanti Fading Suns d20

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Hejsan!

Är det någon här som spelar Fading Suns d20?
Hur tycker ni det är i förhållande till victory point varianten?
Hur tycker ni att Social Feats fungerar ?

/images/icons/king.gif
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Nej!
Och skulle jag spela FS så hade det blivit med mina egna grundregler som är de enda fungerande reglerna.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Fantastiskt!

Vilka bra svar på frågorna han ställde! Och så välformulerat! Och väl underbyggt! HURRA! HURRA! HURRA! /M
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Och det här också!

Tänk vilken källa till bra svar och trevliga bemötanden Internet kan vara. /M
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Och det här också!

Det är något mycket mystiskt över att det är ungefär två stycken på det här forumet (utom i D&D-forumet) som försvarar D20, fast det är ett av de (rentav DET?) spelsystemen som säljer bäst. Var finns genomsnittsrollspelarna? Hänger de bara i D&D-forumet eftersom D20 blir påhoppat överallt annars? Orkar de inte prata rollspel på internet? Hänger de kanske på Traditions forum? Eller kanske utländska forum? Var är de?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Och det här också!

Mitt svar bygger på två grunder. Jag har FS i second edition. Jag har Star Wars D20 och D6 varianterna. FS har ett bra system som fungerar. Star Wars funkar bra med båda de system som har presenterats.

En spelledare som är van vid D20-baserade D&D bör kanske med fördel välja D20-varianten. Rollspelet blir knappast bättre eller sämre för det.

Skulle jag starta en kampanj i FS så hade det blivit med de regler vi vanligen använder inom spelgruppen. Ett obegränsat T20- eller T10-system.
 
Top