Nekromanti Förvirrad malkav söker sparringmästare.

malk

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
10
Tjenabox!

Vi är en liten spelgrupp på 4spelare och en speledare som just nu spelar WoD. Vår kampanj utspelar sig i "Tyskland" någon gång under 1200-talet. Det har artat sig så att våra 4 cainiter har tvingats med ett fälttåg för att störta en Prinse i söda Ty.
I gruppen spelar en Tzimisce som är den sammanhållande länken mellan kampanje och grupp. Det är nämligen hans sire som krigar (något om någon hög Tzimisce title).
En annan medlem är Gangrel...
Det finns också en gamal Ravanos (inte klanen utan goulen)som hara blivit embracad av en lasombra. Han slåss mot varulvar och sparkar rumpa!
Sedan spelar jag där också, min karaktär är en stackars malkav som har dåligt minne. Han börjar kampanjen utan att minnas någonting (annat än lite pluttar här och där på rollformuläret, mest talents). Han har också en intiutiv känsla för det okulta. Så han springer runt med de andra och försöker förstå varifrån han kommer.

Men nu e det så att den lille stackaren bli mobbad av de andra för att han inte kan slåss! Hmm inte rättvist.
Den stackarn e inte modig (courage 3) men skiklig med disciplinerna (aus 2, obf 3, dem 4).
Så... hur gör jag nu för att visa de andra Kobolderna att jag också kan koboldera.

Att vara kobold är inget jag eftersträvar... det är bara det att. ehum ibland blir det ju fight! Då måste man kunna iaf försvara sig. Nu är det så att stämningen mellan dessa fyra karaktärer försämras. Vi slåss nästan mot varandra... hehe så då vill man ju visa var skåpet ska stå!

Så nu undrar jag är set någon där ute som känner till någon bra taktik eller har något bra förslag på en Crossover disciplin mellan de ovan nämnda tre?

tack på förhand

ps. Jag vill inte ha svar som skriker om hur fel det är att slåss i Rollspel. Kobold snack kan skötas på annan plats...

//?
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
"Men nu e det så att den lille stackaren bli mobbad av de andra för att han inte kan slåss! Hmm inte rättvist.
Den stackarn e inte modig (courage 3) men skiklig med disciplinerna (aus 2, obf 3, dem 4).
Så... hur gör jag nu för att visa de andra Kobolderna att jag också kan koboldera."


Hyr en häst och rid i flygande fläng tillbaka till den plats där ni grävde ner den treögde Tremeren. Gräv upp denne och se till att försiktigt lirka ut pålen. Han borde ge dig tillräckligt med muskler för att dunka ner de andra.

"Nu är det så att stämningen mellan dessa fyra karaktärer försämras. Vi slåss nästan mot varandra... hehe så då vill man ju visa var skåpet ska stå!"

Slåss nästan mot varandra! Ni begravde mig efter 7 min spel.

"Så nu undrar jag är set någon där ute som känner till någon bra taktik eller har något bra förslag på en Crossover disciplin mellan de ovan nämnda tre?"

Tänk inte så mycket på värden. Ta och tipsa tyskaorden om deras viloplats. De må vara halvgudar på natten men i ett brinnande hus om dagen så är de inte så tuffa.


Bela
 

malk

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
10
tjenaare e det du din lilla krabat??
Hoppas att du fortfarande inte är sur. Jag vill inte skada dig... kom ihåg det!

Annars var det en bra ide iaf..... det där med att gräva upp
men min karaktär har ju dåligt minne han hittar nog inte platsen...
//?<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by malk on 2001-04-08 21:50.</EM></FONT></P>
 
Top