Nekromanti Förtitt nummer två på ARK

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Den andra förhandstitten på science fiction-rollspelet ARK finns nu uppe för allmän beskådan. Precis som den första så är det lite flufftext samt ett par bilder, tänkta att lyfta ännu lite mer på locket för den värld som ARK utspelar sig i. (Det kommer bli fler förtittar lite längre fram, de följande två skiljer sig markant från dessa.)

Lathopparens länkar (öppnas i nytt fönster - förstås!) följer:
- Förtitt nummer två (ny!)
- Förtitt nummer ett
- Bildgalleriet (ny!)
- Liten Flash-trailer
- Lucka 19 i rollspel.nus julkalender

För den som inte orkar hålla reda på allt det här så finns det förstås sammanfattat på ARK:s hemsida, tillsammans med pressmeddelanden och lite annat smått och gott.

Mycket nöje.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Det är ju...

Det är ju så att man blir nyfiken på nämnda serie. Var börjar man sin Metamorphis Alpha-karriär? :gremsmile:
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Tack för infon, skall kolla upp! [ANT]

Man lär sig nya saker varje dag, verkar det som. Utgick från att det var en tv-serie med tanke på sammanhanget det nämndes i den förra tråden. :gremsmile:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Information om det danska ARK

Jappsi. Jag sitter och arbetar och sprang precis över en kulturtidskrift från Danmark som heter ARK.

Mer information kan säker fås på ARKS hemsida även om jag kan bjuda på en liten summarisk sammanfattning här.

ARK är en experimenterande dansk konsttidskrift, som utkommer som lösark i en specialframställd, vit mapp. Etablerad 1994. Redaktion: Klaus Christensen, Lars Kiel Bertelsen och Steen Hammershøi Andersen. Årets danska kulturtidskrift 2003!

Om jag var du skulle jag raskt som attans kolla upp om de har registrerat sitt namn i något register med mera.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Information om det danska ARK

vad har en dansk konsttidsskrift med rollspelet ARK att göra? Det är ju knappast så att dom har någon sorts ensamrätt att använda det namnet.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Information om det danska ARK

Med tanke på att titeln härleder till ett allmänt begrepp så betvivlar jag att det är något problem. Inte heller verkar vi i samma branscher, eller ens land. Men jag skall kika på saken ändå. Tack för tipset!
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Information om det danska ARK

vad har en dansk konsttidsskrift med rollspelet ARK att göra? Det är ju knappast så att dom har någon sorts ensamrätt att använda det namnet.

Problemet kan vara om de har registrerat namnet ARK i Danmark för sin tidskrift och kanske även tagit legala vägar för att skydda namnet mot missbruk eller för att hindra andra från att använda sig av det.

Om då TDH publiceras sitt ARK här i Sverige är det inte alls omöjligt för de Danska ARK att stämma honom pga varumärkesintrång. Detta är bara en väg det hela kan gå och det är därför jag tror det är bäst att kolla upp det. Finns mycket matnyttigt att läsa om immaterial och materialrätt.
 
Top