Nekromanti Försvunnen länk

skildran

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
71
Location
Stockholm
Hej igen hårt prövade mästrar

Jag upptäckte för ett par minuter sedan (i ett egorus) att länken till eonrollspelssidan skildran försvunnit ur länksamlingen. Till synes helt utan anledning. Kan någon förklara detta mystiska fenomen för mig?

Vänliga hälsningar
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Länkregistret använder ett ganska gammalt och gratis system som har vissa brister vilket resulterar i att det några gånger har ramlat bort länkar ur registret eller att röstetal eller träffar har nollställts eller minskats. Att uppgradera till den nya och väsentligt förbättrade versionen, som även supportas fortfarande, kostar pengar vilket vi inte ansett vara ett alternativ.

För ett par månader sedan letade jag efter ett bättre fungerande system som jag hade några speciella krav på men fann tyvärr inget passande, förutom ett som var helt suveränt men även kostade därefter. Kraven jag hade på det nya systemet var att det dels skulle ha samma funktionaliteter som det befintliga, det skulle vara möjligt att föra över informationen från det nuvarande systemet samt att det helst skulle ha några extra funktioner, som att man ska kunna rapportera in felaktiga länkar, för att lättare kunna motivera arbetet att byta ut systemet. Dessutom är det en fördel om systemet kan köras på vår server och lätt kan anpassas till övriga system. Det håller på att utvecklas ett system som ett tillägg till forumsystemet, men det lär dröja innan det har likvärdiga funktioner som det vi har just nu.
Om någon har tips om system som har samma, eller bättre, funktionalitet som det vi har nu så hör gärna av er till gardener@rollspel.nu

Vi har fått in en rapport om ytterligare en länk som försvann nyligen så antagligen var det flera länkar som försvann samtidigt. Jag ska gå igenom backupen och hämta fram de länkar som försvunnit så fort jag får tid.
 

skildran

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
71
Location
Stockholm
Tackar för det

Om det inte var för att ni pillade med så konstiga språk :gremwink: så skulle jag gärna hjälpt till.

Återigen tack
 
Top