Nekromanti Försvunna äventyr (och)

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
Då jag bestämde mig för att för andra gången i år att uppdatera Äventyrsbanken märkte jag att en stor del av äventyren (och sidorna de en gång låg på) inte längre fanns. Det känns väldigt tråkigt att alla äventyr bara försvinner. Därför hoppas jag att någon
1) Vet var något av äventyren finns upplagt någon annan stans
2) Känner någon av upphovsmännen och kan hjälpa mig kontakta dem
3) Har något av äventyren sparade på sin dator
så att jag kan lägga upp dem igen.

Totalt är det 7 av de 52 äventyren som är upplagda på Äventyrsbanken som inte längre finns.
Här är listan:

Kamoriska kronan
Staven
Tempelkriget
Gruvan
Spindelrubinen
En värld i förändring (sidan Eon utan gränser har visst helt försvunnit)
Magikerhuset

Och en annan grej - vad håller alla SL på med i dag? Är det aldrig någon som skriver ner sina äventyr längre? Det är ju typ ett halvår mellan varje nytt äventyr som publiceras.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Och en annan grej - vad håller alla SL på med i dag? Är det aldrig någon som skriver ner sina äventyr längre? Det är ju typ ett halvår mellan varje nytt äventyr som publiceras.

Vet inte vad de andra sysslar med men själv har jag skrivit ner både En dolk i natten on Jakten på det oheliga och delat med mig av...
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Vad en av alla SL gör.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Och en annan grej - vad håller alla SL på med i dag? Är det aldrig någon som skriver ner sina äventyr längre? Det är ju typ ett halvår mellan varje nytt äventyr som publiceras.

<hr></blockquote>



Jag har några helt färdigskrivna äventyr, från när jag precis hade börjat att spelleda. De håller därför inte tillräcklig kvalitet (precis som mycket av det som redan finns på nätet) enligt mig.

Nuförtiden skriver jag sällan allting, utan nöjer mig oftast med SLP:er, platser och ibland också bakgrund. Händelserna har jag i huvudet istället. Skulle någon se det jag skrivit skulle de antagligen inte se något direkt samband mellan det ena och det andra.

Men jag kommer att skriva ett komplett äventyr, så småningom (det har jag lovat mig själv i alla fall /images/icons/smile.gif).
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
Jag kan ju bara svara för mig själv.
Jag skriver numera bara äventyr speciellt konstruerade för min spelgrupp, har märkt att de blir enormt mycke bättre då.
Kanske en aning egoistiskt kan tyckas men allvarligt talat så är jag extremt dålig på att skriva breda äventyr som passar nästan alla typer av yrken.
 
G

Guest

Guest
SL kladdar i brist på tid ner kryptiska anteckningar med tillhörande bilder istället för att renskriva på dator...

Men, kanske, kanske kommer det hända att tusentals äventyr publiceras i framtiden...
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Ska du säga!

Vad hände egentligen med "Det e inget under"?
Det var väl du som skrev det. Det hade ju kunnat vara bra att veta eftersom jag planerade att spelleda det.
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
Re: Ska du säga!

"det e inget under" har det inte hänt så supermycket med kanske, som jag velat. fan... om jag hade lite mera tid kanske...

men egentligen, jag spelar ju inte längre, så det gills inte...

skicka ett mail så kan jag skicka första delen som är lite inkomplett.
 
Top