Nekromanti Försvinner trauma när man amputerarar en kroppsdel

Nån annan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
93
Kom på en grej och jag vet inte ifall det står med i grundboken...
Om man får +5 i trauma efter att man har fått en skada en i handen och så i nästa runda så blir hela armen avhuggen, försvinner då inte den trauman man fick i handen då?
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Vet inte

Jag vet inte... men det är möjligt... fast dom trauma som du ev. blir av med väggs nog upp av den trauma du får när du tappar armen... Men jag tycker det verkar krångligt att
köra med en sådan regel...

/King Kromm
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Jeezzeee... Vilken kommentar! ;)
Här snackar vi lusläsning på hög nivå ;)

Hur som helst: Det blir nog för krångligt att hålla på och pilla med det, och åker handen så är man ju i princip uträknad i vilket fall...
Dessutom kan man säkert tänka sig att trauman ska vara kvar, med lite god vilja, eftersom en del av traumans natur är chock (nej, inte smärtchock utan rätt och slätt chock), vilket ju är en reaktion i hela kroppen snarare än i en viss kroppsdel, och det första slaget (+5 i Trauma) sätter liksom igång den processen.

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Greger

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
143
Location
Göteborg (men från Alingsås)
Känns liksom inte som om det är någon idé att ta bort den trauma du får i handen då du förmodligen får mycket mer trauma när handen amputeras. /images/icons/smile.gif

"Undvik icke framåt då du har svärd mot halsen (egna erfarenheter)"
 

Skrynkelberg

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
20
Hmm... jag har funderat lite på det här. Och om trauma rätt och slätt är chock, borde den väl inte vara kumulativ (d.v.s. trauman läggs ihop)? Eller?
 

Skrynkelberg

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
20
En följdfråga: om man försöker sätta på handen igen med besvärjelsen "Sarinas kroppsliga regenerering", får man den vanliga trauman av död kroppsedl (OB1T6 för varje timme den varit av) plus trauman handen fick när den satt på? Någon som vet svaret på det, då?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Logiskt sett så borde du ju få ta bort den trauma som du fått i just den kroppsdelen, men räkna med att du sannolikt får mer trauma av kroppsdelsförlusten...
 
Top