Första testkörningen

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Bastich;n345687 said:
Tack för respons från er båda!


Redan fått svar medans jag skrev såg jag när jag postade.
:p
Ja, det var en konstig gammal formulering som inte hängde ihop med magissytemet riktigt. Tack för att du hittade!
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
En fråga när det är utvecklare på tråden, hur bökigt tror ni det blir om man vill använda kampanjmaterial till annat BRP system?
C
 

Bastich

Veteran
Joined
7 Jul 2019
Messages
175
Tänkte du använda importera till Kopparhavets Hjältar eller tänkte exportera från det?
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Exportera, jag gillar miljön men vill ha andra BRP regler (vill ha grundegenskaper och vapenskador i intervallet T4 och uppåt, typ Mythras/RQ)

C
 

Bastich

Veteran
Joined
7 Jul 2019
Messages
175
Cool, då fattar jag.
För min egen del så upplever jag att det är lättare att exportera, men det handlar mest om att jag är väldigt bekväm i vanliga Brp då det är det jag spelat mest.
Sitter mer intuitivt, så åt det hållet går det lättare.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
crilloan;n345724 said:
En fråga när det är utvecklare på tråden, hur bökigt tror ni det blir om man vill använda kampanjmaterial till annat BRP system?
C
Det bör inte vara några problem, med lite handpåläggning och beroende på vilket system du använder. Ta en titt på Måns inlägg ovanför (som dock är från HT, KH har lite annorlunda färdighetsnamn. Samt, behändigt nog, en grupp färdigheter som heter Grundfärdigheter och som är en hyfsad approximering av grundegenskaper).

Lite ytterligare tankar:
- Magisystemet är relativt avskalat, beroende på vilket spel du jämför med. Du kan antingen importera systemet med Skuld och Insikt/Wyrd, eller använda ditt "modersystems" magiregler. I det senare fallet vill du se till att du har bra stöd för Åkalla/Frammana. I det förrra fallet bör du ändra alla skadetärningar.
- Vi saknar STO, men iom att Gard = STO + FYS så går det att räkna ut "bakvägen" om det skulle behövas. Gard ger dig också KP - antingen direkt översatt eller /2 beroende på ditt system.
- Tänk på att skademodellen är ganska annorlunda från vanlig BRP - på grund av systemet med Gard och Hälsa. Det enklaste är att köra på den ena eller den andra modellen, och ta KP och vapenskada från den modell du använder.

Det finns säkert fler saker att tänka på, och om du provar på det vill vi gärna höra hur det funkar för dig. Vi kanske släpper lite mer detaljerat stöd. Det är definitivt mening att man skall kunna konvertera fram och tillbaka!
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Leon;n345736 said:
. Det är definitivt mening att man skall kunna konvertera fram och tillbaka!
Med den meningen fick ni en köpare :)

Jag föredrar mer åt DoD med idéer av RQ/Mythras men ser verkligen fram emot världsbygget ni håller på med
C
 
Top