Nekromanti Första Intryck (Osammanhängade)

Jag tycker också beslutet att dela upp spelet i två böcker är kass. Jag har inte en chans i världen att köpa det här spelet. När det dessutom verkar ligga till så att det är reglerna som tar mest plats i spelet blir det helt galet i mina öron. Det är ju för fan världsbeskrivningar och idéer som är RMs signum, knappast regelbiten.

"när det gäller layouten finns det ju en hel del slarv/nybörjarfel (gluggar, horungar osv)"

OT
Ibland önskar jag att jag satsat på en karriär inom grafisk form. Hajja att få använda ord som horunge i sitt proffisionella språk. Mycket bättre än "didaktik" och "stencil" i alla fall (även om "bokstavsbarn" är en klar bonus, men det får man ändå inte använda så ofta).

Det är fördelen med ett välbetalt jobb som Art Director på en reklambyrå; man kan köpa spel bara för att kolla, ÄVEN om det kommer i två volymer ;-) OCH man får säga horunge!

jag hade föredragit en bok med regler för alla och en FET bok med "kampanjinnehåll" (det som finns nu + en ordentlig genomgång av deras version av europa + äventyr)... speciellt som det ska vara lite "alternativhistoria" (vilket är ett bra grepp)

Back