Nekromanti Förstöra saker för andra (läs inte om du inte vill få saker förstörda)

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Ibland så kan man inse saker som för alltid förändrar hur man ser på något, oftast till det sämre. Saker som man sen inte kan glömma...

Exempel:

* Det passar utmärkt att sjunga ledmotivet till Star Wars med texten till "Huvud, axlar, knä och tå". Inte lika dramatiskt längre, eller hur...

* Thodin i Lexx, ärkerebellen, spelas av han som spelade den puckade borgmästaren i Spin City.

Någon som har fler saker att förstöra?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Troberg;n95846 said:
* Thodin i Lexx, ärkerebellen, spelas av han som spelade den puckade borgmästaren i Spin City.
Barry Bostwick (som han heter) spelade också Brad Majors i The Rocky Horror Picture Show.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,662
Midsommar är en högtid när folk får sina barn att låtsas vara grodor och dansa runt en fallos symbol.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Will Smith är nu äldre än vad James Avery (farbror Philip) var när Fresh Prince började spelas in.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det värsta vetenskapen någonsin förstört är 1800-talsvetenskapsmännens fasta övertygelse att Venus och Mars var bebodda av koola civilisationer. Det är en sån fruktansvärd jävla besvikelse att detta inte var sant, att jag inte vet hur jag kan klä den i ord. Fy faaaan vad fattigt det är, typ.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Och, den mest onda av alla: Det har gjorts sex stycken Star Wars-filmer!
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
God45;n96130 said:
Midsommar är en högtid när folk får sina barn att låtsas vara grodor och dansa runt en fallos symbol.
Vad kom de ifrån när de var små "grodyngel"?

Ymir;n96192 said:
Det värsta vetenskapen någonsin förstört är 1800-talsvetenskapsmännens fasta övertygelse att Venus och Mars var bebodda av koola civilisationer. Det är en sån fruktansvärd jävla besvikelse att detta inte var sant, att jag inte vet hur jag kan klä den i ord. Fy faaaan vad fattigt det är, typ.
Man kan iallafall vara glad att man inte kommer dit som astronaut eller liknande och upptäcker det då, för att sedan vara tvungen att säga till hela världen att de inte finns.

/Luna Lovegood
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,070
Location
Sthlm
Det finns en massa Twin Peaks avsnitt i andra halvan av S2 som är riktigt dåliga, så pass dåliga att serien förtjänade sin nedläggning (sen tog de igen mycket i de två sista avsnitten).
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
God45;n96130 said:
Midsommar är en högtid när folk får sina barn att låtsas vara grodor och dansa runt en fallos symbol.

Midsommarstången är inte en fallossymbol, tyvärr.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Zoth-Ya;n97039 said:
Midsommarstången är inte en fallossymbol, tyvärr.
Jag har en midsommarstång på tomten, och jag bestämmer att den är en fallossymbol. Schack matt! Ha!
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
God45;n96130 said:
Midsommar är en högtid när folk får sina barn att låtsas vara grodor och dansa runt en fallos symbol.
Och sången "små grodorna" är ursprungligen en fransk militärmarsch.
 
Top