Nekromanti Försmak av folkslag i Eon IV

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Nice :) Gillar de visuella förändringarna och det mesta jag sett. Är nog bara reglerna jag är tveksam till då jag är en konservativ gubbe. Jag längtar dock efter att förbeställa!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Är jag mycket jobbig om jag lite försynt påpekar att den marginaljusterade brödtexten är lite väl gluggig här och var?

Ni kanske är så långt fram i processen att ni inte alls vill höra sånt …
Blasphemy said:
Inte alls. Jättebra med påpekningar och kommentarer. Vi kommer ju crowdfunda Eon nu nästa vecka och sedan släpps boken som PDF till alla de som varit med och crowdfundat den i början av Juni. Men den tryckta versionen kommer först i Augusti och tiden emellan (och även under crowdfunding) är ju tänkt att fixa till eventuella konstigheter, putsa på det visuella och liknande.
Dante said:
Då tänker jag inte bara påpeka, utan till och med försöka vara behjälplig.

Antar jag rätt i att brödtexten är Goudy Old Style, 9 punkter på 10,8 punkters radavstånd, 1,75 mm avstånd efter varje stycke, 70 mm spaltbredd?
avatarex said:
Märks att du kan det där, Dante. Alla rätt!

Jag har nu lagt till avstavningar där det behövdes i folkslagskapitlet och det är som Blasphemy säger jättebra med kommentarer och tips. Tack Dante!


/ Anton
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag gillar skarpt bilden på mannen! Damn jag undrar fortfarande vad ni gjort med Eon. Saker ser ju som tidigt påpekat, snyggt ut :grin:
Blasphemy said:
Jo men på tiden att Eon får sig en liten visuell uppdatering :)
Poseur said:
Det är sig verkligen på tiden! Även om vissa bilder för mig kan verka lite väl högstämda så är det fortfarande en miljon gånger snyggare än de gamla Eon I bilderna :D
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Ser väldigt snyggt ut! jag la märke att några grundattribut har blivit borttagna och ersatta. Stämmer följande inför Eon IV?

Syn + Hörsel = Uppfattning
Bildning = Visdom
Personlighet = Utstrålning

Eller ska de nya attributen användas på andra sätt är det tänkt?

Utöver detta vill jag bara påpeka att jag tycker att det är svårt att läsa namnteckningen av de "diverse individer" som har citerats längst ner i texten. Jag får dessa efter vissa svårigheter till följande läst från höger till vänster, uppifrån och ner:"Ordspråk", "Den försupne sjökaptenen", "Den konspirerande uppviglaren", "Det tirakiska hyrgärdet" och "Den arbetslöse smeden".
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Det stämmer att vi ordnat om lite bland grundattributen. Det finns en uråldrig blogpost om detta här http://neobloggen.blogspot.se/2012/12/attribut.html

Bra med input på "handstilstypsnittet" - vi kan kolla på om vi kan göra det tydligare, större, mer utrymme eller liknande.
Glasgow_kiss said:
Tack för länken, intressant läsning. Jag är väldigt öppensinnad så det ska bli intressant att testa det nya systemet.
 
Top