Nekromanti Förslag?

Ensis

Veteran
Joined
20 Dec 2000
Messages
54
Location
Nässjö
Jag behöver en uppdrags ide till en ett litet gäng på tre nyskapade figurer som inte känner varandra.

Den blivande gruppen består av:

Den första är en före detta maffia killen som nu är på rymmen. Efter att ha lovat sin boss att ta på sig hans straff visade det sig i rätten att straffet var mycket hårdare än vad han fick veta. När han sedan fick möjligheten att rymma gjorde han också det men det visade sig snart att det inte bara polisen som var ute efter honom väl hemma väntade två torpeder på honom. Efter en häftig eldstrid lyckades han återigen. Hans bil susade genom den mörka natten och förutom honom satt där också hans gode granne som hjälpt honom under eldstriden men också en ung förorts pojke som hjälpte honom att gömma sig från polisen ett tag.

Den andra personen är maffiabossens dotter som först när hon nått vuxenlivet förstått att hennes far inte har rent mjöl i påsen. Hon försöker undvika hans affärer men vill inte mista sin familj. Hon kan dock inte undkomma sin talang med skjutvapen och även om hon även skulle ha velat undvika det har hon börjat falla i samma fälla som sin far.

Den tredje personen är en teknik tjej som jobbar på ett dotterbolag till Fujiyama som arbetar med en en enorm underjordsborr eventuellt för militärt bruk. Hon har gått på universitet är själv snart en produkt efter alla cybernetiska inplantat som hon krävt ha till sitt arbete.

Hur och var träffar de varandra vad är det som för dem samma och är deras mål det samma?

Ge mig vad som små uppdragsidéer eller ett helt äventyr men jag behöver dem snarast!
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Om du ska flyga någonstans, finns genast en massa anledningar att få dem tillsammans. Säg t.ex att planet blir kapat av Terrorister hyrda av maffian, så har du genast en intrig på g. Annars kan du låta planet störta på någon övergiven ö eller några kyliga fält i sibirien, och karaktärerna är de enda överlevande. DÅ blir det en "Alive"-eller den där filmen med Harrison Ford... "sex dagar, sju nätter tror jag den heter..."
Det är bara förslag förknippade med flygplan. Det finns massor av händelser som kan få dem tillsammans.
Värt att notera är att jag kom på förslgen på ca 2 minuter...

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Hur mafioson och dottern träffar varann är ju rätt uppenbart, dottern bilr kär i den orädde ynglingen som är villig att offra sitt liv för en god sak (rädda hennes far). att hon sen förstått att saken inte alls är en god sak gör väl bara att hon vill rymma med honom typ...
Sen forskningsbruden kan ju vara nån gammal vän till dottern eller liknande, hon kan ju oxå bli kär i mafiososnubben för lite extra intrig inom gruppen..


/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 
Top