Nekromanti Förslag

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Croup och Vandemar

Räcker inte det för dig då?

Jag tror att det är ett symptom på för mycket rollspelande när man börjar dela in personer i böcker i olika raser, klasser osv.
Det skulle inte göra dig lyckligare på något sätt om du fick veta att de är temporaltroll med kronologisk paradox och inbyggd
tandtråd (batterier medförljer ej), men din indoktrinerade rolspelarsjäl vill veta i alla fall.

Låt världen förbli ett mysterium! Klassifiera inte dina favoritmördare!

-JPS- har aldrig varit särskilt bra på slagord
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Favvomördare

Croup och Vandemar är inte mina favoritmördare. De kommer på andraplats efter ugglan BOB. Skulle bara poängtera det, så att jag inte framstår som en total nörd... /images/icons/hairy.gif


Storuggla, försiktig
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nått förslag

Jag för min del gillar Eddings bra, sen så har vi Sthepen Donaldson som är bra åxå !
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,481
Location
Stockholm
Re: Här är det jag som är besserwisser!

Död? Jaja, det var väl det enda sättet att få honom att sluta skriva Amber-böcker. =)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
I diss it all!

Jag dissar allt! Utom Guinness då kanske.


Storuggla, dissar inte kapten Haddock heller
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Svårt att hitta någon i den klassen

Testa att söka på boktips här på forumet..

Själv kan jag rekommendera Margaret Weis och Tracy Hickmans "Dödens port"-serie.. De driver lite med fantasy ibland men har en rejält ball värld.. En "nackdel" är att de tre sista böckerna i serien (av 7 böcker) inte är översatta till svenska..

Sedan finns det väl några "ska-läsa-böcker" som Fritz Leibers Gråkatt-böcker (eng. Greymouser), Moorcocks Elric-böcker och Robert Howards Conan-böcker för att de är pre-Tolkien (lite osäker på Moorcock, dock)..
Robert Jordan skrev t.ex. själv några Conan-böcker under 80-talet..

/[color:448800]Han</font color=448800> som visserligen inte läst någon Elric- eller Conanbok (än) och har läst en Gråkattbok när han var 10
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: GhettoUggla

Nehej du! Jag har lite utpressningsmaterial på honom serru, så han rör inte en fjäder på mig... /images/icons/grin.gif


Storuggla, slåss med falukorvar
 

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
Hoppas att du läser på engelska (ett måste för fantasydiggare). Då kunde du tex läsa Manycolored land av Julian May, eller Tales of the Bard av Michael Scott, eller Split infinity-serien av Piers Antony, eller...eller...eller...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Rättelse

Neil Gaimans American Gods finns redan i pocket (med den smått egendomliga proklamationen "As Good As Stephen King or Your Money Back"). Så dä ä bar å köp, som David Eddings skulle uttrycka saken...

-JPS- drabbades av bokrea idag
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Rättelse

Så dä ä bar å köp, som David Eddings skulle uttrycka saken...

Jag tror mig se ett mönster här, inte nog med att vi smutskastar lipsillen, nu hävdar vi bestämt att han talar norrländska också... /images/icons/grin.gif


Storuggla, talar tvättäkta 08:a med 40-tals Södermalmsinslag
 
Top