Nekromanti Förslag till ny EON-produkt

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Vet inte om det är bara jag eller fler som känner likadant men jag skulle gärna vilja se en ny större SL-skärm, en med fem sidor istället för 3.

Den nyvarande är för lite för mitt tycke och man får inte plats med sina anteckningar samt annat man vill gömma bakom skärmen utan man får bygga på den med vad man har. Men om man utvecklade at SL skärm med 5 sidor skulle man få plats med alla tillbehör.

Hoppas fler tycker som jag så att neogames anser att det är värt att göra en ny.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Det är en ide förståss men du kan alltid göra en hemmagjord

Så här gör du:
*Ta en eller flera bitar papp och skär dom i rätt storlek (tejpa ihop dem med mera)
*Ta en affish eller liknande och klistra fast den på utsidan.
*Klistra fast de tabeller du vill ha med på insidan

Vips så har du en spelledarskärm i valfri storlek...
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Håller med er den nuvarande är för liten men jag påstår också att det är lätt att göra en egen och få med det man vill...

Du kan ju göra egna tabeller med egna regler om du anser att något saknas eller liknande.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Helst skulle jag vilja ha en skärm som är i liggande format, så att den inte är så ämlans hög.

Problemet, vad jag har förstått, är trycket av sådana specialgrejor. Det finns inte så många tryckerier som kan hantera fyrfärgstryck på så stora och kraftiga ark, vilket gör att det antingen krävs ohemult stora upplagor, eller blir ohemult dyrt.
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Jag skulle som många andra här vilja rekomendera dig att göra en egen. Alternativt göra en snygg med tabeller osv i Photoshop som du sedan kan sprida runt, om intresset är stort för din skärm så kan du trycka upp den själv, eller ev. göra det i samband med Neogames :gremtongue: Kan ju vara lite problem med upphovsrätter och shit.

// Creigh
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Jo det skulle vara schysst..
men vad skall då stå på den?
den nuvarande är ganska väl utfylld..
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Håller med Creigh..
Ta det du tycker att skärmen ska kompleteras med och
korrigera efter eget bevåg..
I värsta fall kan du iaf. ha den själv :gremgrin:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Blir det nån större skillnad om man gör det i svartvitt då? Vissa saker är ju snygga i svartvitt också, Marylin Monroe till exempel. Fyrfärgstryck är väl inte ett måste, eller?

/Joel - who likes it hot.
 

Hamsterbane

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
92
Location
Skeå
Ett annat förslag till ny EON-produkt

En bok om Thalamur åt folket! Därefter kan ni hosta ihop en om Västlanden också. Sen har jag givetvis fällt en och annan tår över att Fältherren tycks vara så långt borta, produktionen av den borde snabbas på. Och så Jargien förstås, inte att förglömma. Men börja med Thalamurboken, :gremcool:
I övrigt, keep up the good work.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Blir det nån större skillnad om man gör det i svartvitt då?"

Du slipper tre tryckplåt, men kruxet är snarare tryckets storlek, inte antalet tryckplåtar.
 

Ulftryggve

Veteran
Joined
23 Feb 2004
Messages
43
Location
Arjeplog
Jo, det skulle man kunna göra men Photoshop är inte det rätta verktygen. Det är till för bildhantering inte för skapandet av tabeller och skrivandet av text. Då finns det säkert bättre verktyg... Jag vet inte vilket men det finns säkert nått annat mer lämpligt
 

Ulftryggve

Veteran
Joined
23 Feb 2004
Messages
43
Location
Arjeplog
Annars kan man göra som jag som inte har någon Speledarskärm, man kan hålla alla tabeller i huvudet och använda kartonger som SL skärmar. :gremlaugh:
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Ett annat förslag till ny EON-produkt

En bok om Thalamur åt folket! Därefter kan ni hosta ihop en om Västlanden också. Sen har jag givetvis fällt en och annan tår över att Fältherren tycks vara så långt borta, produktionen av den borde snabbas på. Och så Jargien förstås, inte att förglömma. Men börja med Thalamurboken,

Själv kan jag tycka att jag snart vill se Jargien boken... :gremsmile:
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jo, det skulle man kunna göra men Photoshop är inte det rätta verktygen. Det är till för bildhantering inte för skapandet av tabeller och skrivandet av text. Då finns det säkert bättre verktyg... Jag vet inte vilket men det finns säkert nått annat mer lämpligt

Microsoft Publisher är det som jag kan komma på sådär bara utan att anstränga mig för mycket. Annars går det använda Word, eller Open Office motsvarande program.

/Honken
 
Top