Nekromanti Förslag till moduler

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Två stycken moduler jag skulle vilja se i Eon är dels en modul om tjuvar samt en modul om vildmarksmännen.

Tjuvmodulen borde behandla olika olagliga organisationer runt om i Mundana samt fakta om olika länders undre värld. Tjuvar, lönnmördare och prisjägare borde få mer utförliga beskrivningar.

I vildmarksboken ska jägarna, skogshuggarna och stigfinnarna tas upp i detalj. En fingervisning om vilka verktyg en jägare kan tänkas använda skulle vara bra att ha. Även en stor lista på olika örter och växter (utöver dem som finns i regelboken).
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Instämmer. Mundanas flora borde verkligen katalogiseras närmare. Fram för Linhe och hans anhang!

Olika kulturers eventuella varianter på jaktfällor, jag menar stor grop blir långtråkigt i längden :gremcrazy:

Sedan vad det gäller tjuvar är jag inte riktigt lika med på noterna. Undre världen tycker jag inte skall kartläggas i detalj, det är något under ständig förändring och endast några få insyltade personer borde beskrivas. Den undre världen är ju faktiskt något som varierar från byhåla till byhåla och från sl till sl... Någon världsomspännande liga och Brottshögskola, ja vidare organisation tycker jag bara blir löjligt vad gäller annat än smugglare :gremsmile:

Den modul jag längtar mest efter är cirefalierna. Vill ha mycket om arkitektur, mat och kultur där, Marco. :gremcool:
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Först och främst de som redan är under utveckling.

Och i frågan om tjuvar och vildmarksmän så ser jag hellre att man moffar in båda två i en och samma modul tillsammans med alla andra yrken som existerar, i en slags Yrkesmodul. Inte för att jag vet säkert om jag tycker det är nödvändigt.

Annars så vill jag bara ha mer utav geografi och folkslag tror jag. Områdesgeografin som inte kom med i Geografica skulle jag gärna vilja se, i exempelvis Atlas-boxen. och lite fler landsmoduler/folkslagsmoduler skadar aldrig!

Tycker för övrigt att Asharien&Soldarn skulle kunna ersättas utav en Asharina-modul när den sålts slut, men det lär väl inte ske än på ett tag.

Sedan har jag ju varit inne på idéen om att dela upp Religioner: Gudarnas Kamp i en religionsbok och en gudabok när den sålts slut.

Det är allt jag kan komma på just för tillfället iaf...
 

Unicorn

Veteran
Joined
2 Sep 2003
Messages
14
Location
Skoghall
Har en liten fråga/synpunkt.

Finns det någon info på kulturella vapen och rustningar i Geografica? Annars vore det smaskens med respektive lands mest vanliga vapen och rustningar uppspecade i Encyklopedia Mundana tycker jag.

En annan önskvärd modul vore någon form av kampanj-modul. Helst en som förflyter på ett visst ställe under en längre tid, med utrymme för att stoppa in egna små episoder. Men med ett antal äventyr som ska lösas för att sedan avslutas med ett större avslutningsäventyr.

För övrigt är väl de som ligger under utveckling intressanta de flesta.
 

Manno Johánn

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
56
Location
Vansbro, the Valley
Teknologi i Mundana (TiK)
Har tjötat förut på detta forum, men jag vill iaf ha en beskrivning över teknologin i olika länder. Vilka bor i vikingaliknande stugor med boskapen inomhus för att hålla värmen? Vilka har glas i sina fönster? Har Jargiska kejsardömets rika marmor till alla byggnader? osv...
I Regnsynd är de ju så stolta över sin vattendrivna såg, vad mer för uppfinningar finns?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Instämmer. Mundanas flora borde verkligen katalogiseras närmare. Fram för Linhe och hans anhang!
Tja... det finns ju alltid Melorions Furstliga Botanikerkår.

I vår kampanj dök de upp i vita skogen efter att ha kidnappat en "Trollhassel". Vi kan ju säga som så att de lokala skogstrollen inte upskattade tilltaget.

Tilläggas bör att det var i början av Maj...

/Joel - ryser vid minnet
 

Baelor

Veteran
Joined
30 Mar 2003
Messages
39
Location
Eidskog,Hedmark, Norge
Hva med en modul enbart om depolitiske skiktene? Da kan man jo få fler og bedre intriger.


Og hva med en klar tidslinje? Med en tidslinje kan man jo også forklare omgivelsene bedre, og man kan bruke tidslinjer til base for eventyr.....

(Har ikke modulen om Mundana, menhar de fleste andre.)
 

Lamian

Veteran
Joined
31 Aug 2003
Messages
11
Location
Kode
Tjuvarna

Jag vill nog ha med mer om de undre världens elakaste, grymmaste och illaluktande sekter.

Kanske inte alla små "klaner" som kan finnas i alla små bonnehålor, men åtmindstånde de större rörelserna, t ex de lönnmördarkulterna som finns i Religionboken...

Det går säkert inte att fylla ut en hel modul med dessa avskyvärda varelser men de kan ju kompletteras med en "Yrkesmodul" som någon nämnde tidigare... Fast det finns så många yrken så att om man ska specifisera alla så kommer det gå åt en väldans massa moduler..

Det jag saknar mest är nog floran, arkitekturen och miljöbeskrivningar... Det hade varit absolut bäst tror jag... Även detta är ett så stor område så att det säkerligen tar upp mer plats än vad en modul kan erbjuda men även där kan man dela upp det i olika moduler beroende på vilken del av Mundana det handlar om!

Tack för mig
 

Tsigalah

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
94
Location
Uppsala
En ny Asharinamodul...

...låter mycket bra tänkt. Man borde slänga in Drunok också, det enda som finns officiellt om det var den där romanen, och den sa inte så mycket...

/Marcus, vars 3 favoritting i Eon just nu är Adasier, Valdurer och Drunok
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Re: En ny Asharinamodul...

Att slänga in Drunok tycker jag låter aningen trångt faktiskt, med tanke på att A&S redan ligger på en 112 sidor. Nä, Damarien och Västmark räcker bra, så får Alver resp. Dvärgar ta hand om Sunari och Khazim (även om jag själv tycker de skulle platsa bättre i en Asharina-modul, men trångt vore).

Dessutom har väl Drunok mer att göra i Jargienmodulen än vad den skulle ha i en om Asharina.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Ljusskygg modul

I modulen Vapenmästaren i början på kapitlet Berömda krigare under introduktionen om stora krigare (sid 102) står det.

diverse prisjägare och andra kriminella eller åtminsone ljusskygga personer 'sparas' till en eventuell framtida bok om just sådana individer.

Kanske tanken finns att skapa ett sådant supplement hos Neogames.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
En ny Asharinamodul?

Då A&S nu ligger på 112 sidor måste en modul som även innehåller Damarien och Västmark bli minst 200 sidor lång. De nya länderna kräver sin plats och även de gamla måste ju då uppdateras lite. Den boken skulle altså bli mycket tjockare än Geografica mundana och jag tror inte att man vinner så mycket på en jättemodul...
Däremot vore det givetvis trevligt med fakta om Damarien, Västmark och uppdateringar av de andra länderna...
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Re: Tjuvarna

Miljöbeskrivningar

Jaaaa! Låt någon skissa / måla upp landskap och stadsbilder! Tänk en modul akvareller...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Om Asharinamodul

Tycker för övrigt att Asharien&Soldarn skulle kunna ersättas utav en Asharina-modul när den sålts slut, men det lär väl inte ske än på ett tag.
Idén är bra, då Soldarn har starka historiska, religiösa och språkmässiga band till Västmark så känns det dumt att de ska va i två olika moduler (A&S respektive eventuell Damarien & Västmark). Samtidigt har Damarien och Västmark utrikespolitiska band till varandra. Dessutom är hela halvön full av diverse reiligioner, Daakdyrkan, Samoritro, Kristallorden, Jordmodern, Dibuk, Arachna, De fem vindarna plus en dos Xinukultism. Plus att alverna, dvärgarna och frakk har sina centra mitt emellan länderna. Som om det inte vore nog så finns det gott om misslor i Daggbacketrakten. Åsså är Västmark rikt på manarkh.

// avatarex, som gärna skulle se en Asharinamodul på 160-176 sidor, om man minskade lite på stadskartornas storlek. Tyvärr så skulle Damariendelen troligtvis få för stor del mörkergrejer. Utlämna mörkret till L&H, det räcker där IMHO.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
En modul om den undre världen i Mundana skulle vara så underbart. Om lönnmördar skrån och diverse organiserade brotts syndikat i olika städer.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Re: Om Asharinamodul

Utlämna mörkret till L&H, det räcker där IMHO.
Instämmer, i en landsmodul är det geografi och kultur man vill ha, inte en massa mörker, och vad gäller sidantalet så gör det ju inget att det blir lite mer än innan... Förutsatt att det kommer en sådan modul då. Och, jag vet att jag tjatar, men... arkitektur!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Damarien & Västmark

Personligen så skulle jag mycket hellre föredra en "Damarien & Västmark" -modul, vilket (om jag inte minns helt fel) var Neogames plan.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
En modul (eller snarare ett sådant 30-sidorshäfte) med alla prislistor som finns i övriga moduler. Dessa prislistor skulle eventuellt vara omgjorda till realistiska priser som det var ämnat att eon skulle ha från. Sen för att man skulle få lite mer så kunde modulen behandla lite handel typ marknadsplatsen samt en bunke slps eller nått
 
Top