Förslag på mobilspel?

Troberg

Sinister eater
Jag letar efter engagerande mobilspel, gärna taktiska, singleplayer. Spel som man kan spela utan att känna att de till varje pris ska sälja på en saker typ "Köp dubbel XP i 24h, bara 399 kr". Jag vill ha spel som jag kan spela när jag känner för det, och inte behöver känna "måste spela så här mycket varje dag". Inga klaner, inga events, inget sånt.

Android.

Förslag?

Citerar mig själv från tidigare tråd:

Ticket to Earth är det enda mobilspelet som jag än så länge gillat. En intressant spelmekanik för korta taktiska strider som utnyttjar telefonens pekskärm på ett föredömligt sätt. En ok berättelse, karaktärsutveckling och i takt med att man kommer längre så läggs nya features till så att spelet blir lite mer avancerat (och man flår fler karaktärer att spela). Perfekt när man har en kort stund över och bara vill spela 1 eller 2 strider.

Har inga in-game köp, inga bonus för att spela varje dag, etc. Single-player, taktiskt, gamla, hederliga villkor, man betalar för spelet och sen är det bara att lira när man vill.

Into the Breach är alltid ett stabilt val. Du har det "gratis" om du har Netflix.

Styr tre mecha, banka på jätteinsekter. Du vet i förväg vad insekterna tänker göra så det är mer pussel än taktikspel. När du varvar spelet låser du upp fler mecha med klurigare förmågor. Kör tills du tröttnar och sen avinstallera.

Jag växlar mellan Slay the Spire och Balatro - två toppenspel som nästan gör sig bäst på mobilen. Även redan nämnda Into the Breach är fantastiskt!

Jag återkommer, med ojämna mellanrum, till "Bad North". Ett pyttelitet, taktiskt, RTS med sten-sax-påse stuk på trupperna (spjutgubbarna gör mos av närstridsfolk men får stryk av pilbågar, så du behöver skydda dem med sköldgubbarna... osv).

Clash Royale.

Tyvärr har nästan alla moderna mobilspel olika varianter av klaner där det krävs att man gör grejor. Även Clash Royale, men man kan skita i det och det är det enda mobilspel jag testat som faktiskt kräver lite skicklighet och inte bara att man pyntar upp pengar (som hjälper, men jag har inte betalat en spänn på många år och kan bygga ihop bra deck ändå).

Klart bästa mobilspelet jag stött på med minst ptw.

Cog.

Back