WRNU Förslag: Ändra så att man får fler PM per sida för en period

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Jag sitter med 1366 PM olästa, på grund av att de blev olästa vid forumskonverteringen. Det är att antal klick för varje sida att markera dem som lästa, och det är 20 PM per sida.

Skulle det gå att, för en kortare tid, om det bara är en inställning, öka antalet per sida rejält, så att man kan få dem olästa utan att spendera en timme på att klicka?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Jag har klickat mig med till 700 så jag tydligt ser när jag får ett nytt meddelande. Har länge funderat på att gör ett script som gör alla olästa meddelanden lästa.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag sitter med 1366 PM olästa, på grund av att de blev olästa vid forumskonverteringen. Det är att antal klick för varje sida att markera dem som lästa, och det är 20 PM per sida.

Skulle det gå att, för en kortare tid, om det bara är en inställning, öka antalet per sida rejält, så att man kan få dem olästa utan att spendera en timme på att klicka?
Jag har försökt ställa om inställningarna för Messages, men det gjorde ingen skillnad.

Så jag testade att ställa om inställningar för Conversations, men det påverkar visningen av ALLA trådar, inte bara PM, visade det sig.

Jag letar vidare.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
@Troberg Vi kan ju göra så här, att jag ändrar inställningen 23.30 inatt, så att det blir 100 per sida. Sen ställer jag tillbaks den till 20 när jag går upp imorgon, så att det vanliga lunket på forumet inte störs.

Funkar det? Eller skulle en annan tidpunkt funka bättre?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
@Troberg Vi kan ju göra så här, att jag ändrar inställningen 23.30 inatt, så att det blir 100 per sida. Sen ställer jag tillbaks den till 20 när jag går upp imorgon, så att det vanliga lunket på forumet inte störs.

Funkar det? Eller skulle en annan tidpunkt funka bättre?
Sjuk service på detta forum!

Ps. Jag tar mitt kaffe med lite mjölk i och äter frukost runt 8.45. Valfritt nybakat funkar. Tack på förhand.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
@Troberg Vi kan ju göra så här, att jag ändrar inställningen 23.30 inatt, så att det blir 100 per sida. Sen ställer jag tillbaks den till 20 när jag går upp imorgon, så att det vanliga lunket på forumet inte störs.

Funkar det? Eller skulle en annan tidpunkt funka bättre?
Det funkar, lite beroende på när du går upp. Kan då hålla dig till, säg, 8 eller så?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
@Troberg Vi kan ju göra så här, att jag ändrar inställningen 23.30 inatt, så att det blir 100 per sida. Sen ställer jag tillbaks den till 20 när jag går upp imorgon, så att det vanliga lunket på forumet inte störs.

Funkar det? Eller skulle en annan tidpunkt funka bättre?
Check. Då får jagh inte gå och lägga mig tidigt ikväll som jag planerade, för EXAKT det här problemet har jag med.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Jag var också tvungen att vara uppe, för denna upplevelse vill man ju inte missa!

(Och det var värt det! Detta kommer jag att berätta om för mina barnbarn!)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Nu är jag klar, men det verkar osm om andra också passar på.

Stort tack!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Jag har redan jobbat igenom min PM-backlogg sedan tidigare, men vill skriva här för att bevisa att jag var online under den sedermera legendariska 100-inlägg-per-sida-tiden.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Jag har givetvis också redan jobbat mig igenom alla PM och tog därför sovmorgon. Men till slut kunde jag inte hålla mig!

Vilken grej!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Jag måste säga. Selected-knappen är genial i privata meddelanden. Man kan ju markera flera sidor upp till 500 meddelanden med den funktionen. Det innebar att man behövde bara klicka tre gånger per sida, för att välja alla meddelanden, och när man hade nära 500 kunde man välja att alla skulle vara lästa.

selectedMessages.jpg
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Jag måste säga. Selected-knappen är genial i privata meddelanden. Man kan ju markera flera sidor upp till 500 meddelanden med den funktionen. Det innebar att man behövde bara klicka tre gånger per sida, för att välja alla meddelanden, och när man hade nära 500 kunde man välja att alla skulle vara lästa.
Det missade jag, så för mig var det 6 klick per sida. Well, det kan jag leva med.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Jag måste säga. Selected-knappen är genial i privata meddelanden. Man kan ju markera flera sidor upp till 500 meddelanden med den funktionen. Det innebar att man behövde bara klicka tre gånger per sida, för att välja alla meddelanden, och när man hade nära 500 kunde man välja att alla skulle vara lästa.
Mindre genial säger jag. Visst, du kan markera dem men sedan då? Du kunde ju inte göra något med det. Jag hade räknat med att kunna markera allt och sedan radera inlägg men nope.

#besviken
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Du klickar på Choose action i dropdown-menyn till höger om Select all och väljer "Mark conversations read".


Exakt var? Jag får inte upp någon som helst Dropdown meny alls. Trycker jag på Selected händer ingenting alls.
 
Last edited:
Top