Nekromanti Förlängning av prenumeration

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Att få ett trevligt brev underskrivet att chefredaktören i egen hög person tillsammans med inbetalningskortet var något som åtminstone fick mig att direkt lägga in en betalningsorder hos min internetbank. Det hade förvisso varit självklart för mig att förlänga prenumerationen ändå, men nu betalar jag pengarna med en gladare min :gremsmile:.

Nu när tidningen har funnits i ett år, kan man kanske ge ett mer samlat omdöme. Jag tycker att ni verkligen har motsvarat förväntningarna och tagit det bästa från gamla Sverox och gjort det ännu bättre. Det är inte så svårt att välja vilken tidning man skall läsa först om både Fenix och Sverox skulle ligga i brevlådan samtidigt... Det enda jag har saknat i de senare numren är artiklar till D&D/D20 och jag hoppas att det kommer att dyka upp fler sådana artiklar nästa år!

Det känns verkligen kul att ni har bevisat att det går att göra en kommersiell, snygg och bra rollspelstidning, som har lyckats att överleva ett helt år. Jag har självklart ingen aning om hur det ekonomiska utfallet har varit hittills, men det verkar ju ändå som att ni har klarat att driva en tidning och åtminstone ha kostnadstäckning för tryck och distribution (det är väl dock låg sannolikhet att ni kommer att ha råd att köpa en västindisk ö för era vinster...).

Så tack för en bra tidning och lycka till under 2005!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Angående några punkter

Eller rättare sagt angående d20.

Jepp, vi kommer att ha med mer d20. I nästa nummer kommer en artikel som jag själv känner i alla fall hade potentialen att vara en av de bästa jag skrivit, och när jag fick hjälp av Anders Blixt, så vart det riktigt bra. Jag har sett bilderna till artikeln, och de är kanonsnygga!

Vad som kommer efter det är lite svårare att lista ut... jag har lite funderingar, men vill försöka få lite kick-ass-känsla, inte så att aritklarna är COOLA och HÄFTIGA med versaler, utan att det är artiklar som folk om fem år säger "jag minns den där artikeln om legendariska vapen i Fenix, och även om jag inte använder d20 så var den asbra!".

Så jag sätter ganska höga mål för mig själv. Men tanken är att vi ska ha mer d20-material. Och kanske, kanske kommer mitt kvalitetsindex igång igen... på sajten alltså.

Och jag säger det: nästa nummer har det snyggaste omslaget hittills! Och numret efter är ännu snyggare... jag älskar att Sverige har så många begåvade, trevliga och proffessionella tecknare... och skribenter.

M.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag tänker INTE förlänga min prenumeration...

...då jag tycker att det räcker med att jag tar emot två Fenixar. :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har förlängt min prenumeration och dessutom gett en till brorsan i julklapp. Är helt klart mycket nöjd med tidningen. Dock undrar jag vad som menas med "Stödprenumeration"? Är ekonomin knapp för Fenix eller ingår det något extra i den prenumerationsformen?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har fortfarande inte fått något erbjudande om att förlänga min prenumeration...borde jag kontakta Fenix angående det, kanske?

- Ymir, har bytt adress, slog det honom...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Du köpte ju din prenumeration på Gothcon som först. På Calcon kunde man skriva upp sig för första numret, så jag gissar att du får din lite senare.
 
Top