Nekromanti Förklara extemporatörer.....

Kiridon

Veteran
Joined
9 Jan 2004
Messages
28
Location
Kalmar (Trekanten)
jag har läst magi boken men fortfarande har jag inget grepp alls om hur man skiljer extemporatörer ifrån vanliga trollkarlar.

Extemporatörer ska tydligen inte behöva besvärja eller.... :gremconfused:
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Extremportören är en magiker som andvänder den improviserade magin om ja inte är helt ute och paddlar.
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
De som improviserar.

de behöver färdigheten besvärjelse men de behöver inte spendera dyra magnituder på att köpa besvärjelser utan kan köpa efekterna enbart. Jag tror allt står ganska bra i kapitlet om improvision men man kan behöva läsa det flera gånger för att förstå.
 

Leopaexd

Veteran
Joined
16 Mar 2003
Messages
37
Location
Stockholm
En extemporatör använder sig av improviserad magi, det vill säga han använder effekterna rakt av istället för att använda en besvärjelse. Detta har både för- och nackdelar. Han har större valfrihet och behöver inte lika många magnituder, men han kan inte transformera filament.

:tekopp:
Ah... en kopp te för att dränka den magiteoretiska delen av sydöstra hjärnsektorn
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Nejdå

jag har läst magi boken men fortfarande har jag inget grepp alls om hur man skiljer extemporatörer ifrån vanliga trollkarlar.
Det finns ingen anledning att skilja på dem de är alla magiker.
Improviserad magi kan alla magiker göra. Det är själva grunden. Av effektivitetssyfte har besvärjelser skapats i effterhand. En besvärjelse går dubbelt så fort om möjliggör transformationer. Effektivare om man vet vad man ska göra alltså. Om man däremot inte vet får man gott ta sin tid och väva magi bara med effekter från aspekter man kan alstra och med valfrit antal filament i stundens hetta. Men det tar en runda per handling...

Extemporatörer ska tydligen inte behöva besvärja eller....
Visst behöver de det...
 

Kiridon

Veteran
Joined
9 Jan 2004
Messages
28
Location
Kalmar (Trekanten)
om jag har förstått rätt behöver extemporatörer inte köpa besvärjelser... Men köper de Efekterna för magnituder då eller.....? :zeppelinare:
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
jepp jepp

om jag har förstått rätt behöver extemporatörer inte köpa besvärjelser... Men köper de Efekterna för magnituder då eller.....?
De köper effekterna för magnituder. Man får fler effekter än man får besvärjelser. Men som sagt det är mer opålitligt och man kan inte tranformera...
 
Top