Nekromanti Förhandstitt : Protektoratets Barn

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Även om den här idéen egentligen inte får plats på ett dogmapapper så kommer här mitt försök att dogmatisera Protektoratets Barn, ett spel om onda barn. Jag sparar det långrandiga, vackra talet till prisceremonin, jag ska bara gå igenom lite kort vad det handlar om:

Vi (dvs jag och ett antal andra, anonyma forumiter) spelade det här spelet under jullovet (eller vinterlovet?) i Göteborg - det är också den enda gången jag har testspelat konceptet (för det var just vad vi testspelade, konceptet, utan regler eller särskilt utarbetad setting). Jag hade kul den gången - det blev lite kort, och väldigt flummig - men jag hade kul. Oooooch... that's pretty much it, idéen att göra det till ett dogmaspel kom naturligt efter några dagars fundering (jag kände inte för att göra ett enormt spel av det just då, iallafall). Men det passade inte riktigt som dogma, märker jag nu, det fanns mycket mer jag ville ha med. Äsch, jag är trött, det är ett skämt att försöka skriva något sånt här såhär dags.

Anyway, enjoy! Det är knappast något prisvinnande prospekt, men rätt bra för en nybörjare på det här, i min mening. Och för er som känner för att avbelasta wrnus servrar lite:

http://slaven.ath.cx/profiler/probarn2.pdf

Edit: Woops, hittade just en stor tabbe i spelets regler. Jag fixar det i morgon. Se om ni kan hitta felet tills dess. ;-)

Mogz - onda barn!
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
"Woops, hittade just en stor tabbe i spelets regler. Jag fixar det i morgon. Se om ni kan hitta felet tills dess."

En helt otränad rollfigur har enklare för att klara riktigt svåra saker än vad tränade har.
Rättare sagt: En figur som är tränad, men inte når upp med sitt färdighetsvärde tillräckligt högt, har ju ingen chans att lyckas med handlingen. Någon som inte har färdigheten alls, däremot, har alltid en chans att lyckas (såvida svårigheten mot förmodan inte är över tolv).

Snyggt jobbat! (I en avsedd dubbelmening. Resten var trevligt nämligen. Keep on doin' it!)

Zap
 
Top