Nekromanti Förhandstitt på nya Western

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Wow! Så sjukt snyggt! Kommer utan tvekan köpa den så fort den kommer ut! Snyggaste rollspelet jag sett (so far)!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Ser riktigt snyggt ut.

Tråkigt nog har vår Western-spelledare helt lagt av med rollspel sedan nya version utannonserades första gången så jag lär inte få spela det. :gremfrown:
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Ser VÄLDIGT snyggt och gediget ut, ser med spänning fram mot släppet!!

(Såg dock att ni tar bort Månadsträning och Köpa/Behålla, vilket jag sett som en av de bästa och mest utmärkande delarna med Western. Känns ju litet synd, men jag skall ge det chansen ändå!)

Mvh / Phelan
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Detta verkar otroligt bra. Känns som ett givet köp.

Det nämns kortfattat något om "det övernaturliga". Skulle gärna vilja veta mer om hur det fungerar/inte fungerar. Voodoo? Indian-shamaner? Eldbollar...?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Får lov att hålla med de övriga. Det har är nog bland det snyggaste jag någonsin sett. Jag menar, man kommer skaffa Western bara för att ha att stoltsera med och dreggla över vad det gäller den visuella biten.

Förövrigt kan jag säga att jag aldrig spelat Western. Jag har en sliten stackare av den första boxen som står här i hyllan. Dock har jag aldrig kommit för mig att spela just eftersom det mest såg torrt och småsegt ut när jag väl öppnade regelböckerna. Det var mest tabeller och tja, det finns väl inte något så tråkigt att pyssla med som tabeller med siffror upp och siffror ned - inte enligt mig i alla fall.

Fast det har väl hänt ganska mycket sedan den första boxen kan jag tänka mig. Ändå var den nog för att avskräcka mig, fram till just den här versionen. Nu får en istället en kick av inspiration av att titta på de här förhandstittarna. Som sagt så är det verkligen snyggt och bara det gör att det suger i rollspeltarmen. Förövrigt så verkar ni ha gått på med, som ni säger, en helt annan jargong. Det känns verkligen nytt, fräscht och inte minst jävligt tufft. Det jag gillar bäst är det att ni verkligen arbetat fram spelet helt och fullt för spelaren att göra till sitt. Visst, varje spelgrupp för vart spel till sitt, men det på eget initiativ. Här har ni verkligen författat för att ge spelaren vad den önskar, utifrån hur denne vill bygga rollperson, spela kampanj/kortare äventyr, mycket eller lite action etc. Underbart bra gjort av er, säger jag! Det gör dessutom att spelet känns ännu tuffare, att man själv verkar kunna styra: "Hm, vill jag spela lite halvtorr John Wayne Western med indianer som bovar, eller vill jag möjligen spela svettig och girig Clintan Western, eller kanske ska man späda på mycket action och köra lite Tombstone med krutrök, hämnd och död".

Jag tror att ni har lyckats med just det ni försöker med i alla fall, ni vill ge ut ett nytt, sprudlande Western. Det verkar det här vara. Vi får hoppas på det när det slutligen släpps. Trevliga detaljer för övrigt, gillar att det finns djup på rollpersonen och så mycket härlig fakta om t.ex. olika hästraser, amerikansk historia och sådant.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
""Hm, vill jag spela lite halvtorr John Wayne Western med indianer som bovar"

Du... nu blir det duell i gryningen här. :gremmad:


Storuggla, han står ffs upp
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nu tvivlade jag inte att det skulle bli bra, men jag trodde inte det skulle bli snyggt också! :gremwink:
Det verkar riktigt, riktigt bra faktiskt. Jag gillar den utgåva som finns i min bokhylla redan, men den kommande verkar mysig värre. 1876 förresten, Little Big Horn!
Då gäller det bara att börja leta spelare redan nu alltså.


Storuggla, skjuta folk i hatten
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Ja bara synd att ens rollpersoner inte vet om det rollpersonerna vet, för då hade man kunnat ge sig av till New mexico och delta i Lincoln county war - och rida med Billy the Kid hur coolt skulle inte det vara! :gremsmile:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Fast varför inte göra ett äventyr där du verkligen får göra det då? I så fall har man ju alla motiv att uppleva det som är awesome utan att "fuska". :gremsmile:
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Nej, allvarligt talat så tycker jag nog bäst om att låta historien vara som den är och istället låta ens rollpersoner få uppleva helt egna äventyr. Blandar man in kända SLP så kommer RP alltid att få spela i skuggan av dessa SLP istället för att vara de hjältar de ska få vara. Så allt fokus på RP tycker jag! Låt dem vara hjältar i sin egen story.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Jag är faktiskt lite tvärtom. Det är kul att träffa historiska personer - särskilt när man inte är helt rigid att bevara den. Det är skoj att påverka det förflutna - trots allt är det spelet satt i Western och kommer inte leda ut till vår nutid, så varför inte använda sig av historiska personer? Men det är bara vad jag tycker. :gremsmile:
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
482
Location
Umeå
Fasen vad jag längtar! Skulle det vara möjligt att få exempelsidorna lite större så att det går att läsa texten eller är jag för girig nu?
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
482
Location
Umeå
Vad är nytt gällande bakgrundsmodulerna förresten?

Eftersom Arizona innehöll utökad information om apacherna och Deadwood skulle ta upp siouxerna, undrade jag också om fler indianstammar kommer att detaljeras i kommande böcker som t.ex. New Mexico.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det här ser ju riktigt, riktigt bra ut!
Inte utan att man blir jäkligt sugen att köpa det hela!!
 
Top